نامه سرگشاده یک ایرانی، به خانم فاطمه کروبی

نامه سرگشاده یک ایرانی، به خانم فاطمه کروبی

در یکی از پستهای هـیــــس (شجره ی کروبی) در قسمت نظرات شما، جناب آقای دکتر کاظم رنجبر نامه ای سرگشاده به خانم فاطمه کروبی همسر شیخ مهدی کروبی ارسال کرده است، هـیـــــس به احترام سن و تحصیلات ایشان این نامه را منتشر می کند، اما توجه داشته باشید که نکات مندرج در این نامه شاید مورد تایید هـیــــس نباشد.

از: کاظم رنجبر دکتر درجامعه شناسی سیاسی Kazem.randjbar@yahoo.fr

به: فاطمه کروبی

با عرض سلام و ادب، خانم فاطمه کروبی، نامهً شما را در رابطه با دستگیری فرزند گرامی تان را که به رهبر جمهوری اسلامی با عنوان رنجنامه مرقوم فرموده بودید، بدقت خواندم .

نه تنها، من صاحب این قلم، این عمل دستگاه حکومتی نسبت به فرزند تان، آقای علی کروبی را بی قید وشرط محکوم می کنم، بلکه در هر نظامی که در آن آزادی بیان و اندیشه یک شهروند، پایمال شود من آن نظام را محکوم می کنم، و محکوم خواهم کرد، تا چه برسد بر اینکه فرد را آزار و شکنجه داده، تهدید به فلان عمل و مرگ بکنند.

خانم فاطمه کروبی، چون شما فردی سیاسی و همسر، آقای حجت الاسلام مهدی کرویی، شخصیت، مهم و معروف روحانی سیاسی هستید، و زند گی سیاسی و اجتماعی شخصیت های سیاسی، متعلق به جامعه است، لذا چند نکته از زندگی سیاسی واجتماعی شما را، که در سایت ها مختلف، در اختیار عموم قرار دارند، برای طراوت افکار خوانندگان در اینجا می آورم.

شما خانم فاطمه کروبی، متولد ۱۳۲۷، از الیگودرز هستید، دبیر کل مجمع اسلامی بانوان بودید ریاست بیمارستان الانبیاء بودید، در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی، یعنی از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۷۹ نماینده مجلس بودید، که ریاست آن بر عهده آقای علی اکبر ناطق نوری، یکی از روحانیون سیاسی در جمهوری اسلام ناب محمدی آیت الله خمینی بود. شوهر شما آقای مهدی کروبی رئیس مجلس شورای اسلامی دوره ششم بودند.

خانم فاطمه کروبی، ادب حکم می کند، که من صاحب این قلم، نیز بطور مختصر، خودم را معرفی بکنم، تا حداقل بدانید چه کسی این نامه را برای شما می نویسد. من یک ایرانی مقیم خارج هستم، که ۴۰ سال است به خاطر حاکمیت: استبدا د وجهل و جنایات وفساد شاهنشاهی و شیخ شاهی در وطن بلا کشیده ام، در خود تبعیدی و درخارج زندگی میکنم، در این ۴۰ سال، مدت ۹ سا ل در رشته جامعه شناسی، در فرانسه، تا حد دکترا در جامعه شناسی سیاسی درس خوانده ام، ویک پژوهشگر در مسائل سیاسی هستم. به عبارت دیگر، تحلیل مسائل سیاسی تخصص من است. در طول عمر نزدیک به ۷۰ ساله ام، نه در زمان شاه، نه در زمان شیخ، در هیچ یک از رفراندم ها و انتخابات کذائی و مردم فریب، شرکت نکرده ام و تا این رژیم با چنین قانون اساسی، بر گرفته از نظریه، ولایت مطلقه فقیه، در ایران حاکم باشد، هرگز در انتخابات در چنین رژیم استبدادی شرکت نخواهم کرد.

این عدم شرکت من در انتخابات نظام مطلقه فقیه، حمل بر بی تفاوتی من نسبت به سرنوشت وطن خود و ملت ایران نیست، درست برعکس، در راستای افشاء این نظام خود کامه استبدادی است، که تازه شما بعد از ۳۱ سال، و بعد از دستگیری فرزندتان آقای علی کروبی به ماهیت آن پی برده اید!!! چون علی آقای گرامی شما را ۲۴ ساعت حبس و شکنجه کرده اند خشمگین و ناراحت هستید! عجب !!! از کراما ت شیخ ما این است، بعد از ۳۱ سال فهمید، که آخوند های حکومتی چه جهنمی برای ملت ساخته اند!

خانم فاطمه کروبی، حتمأ قتل های سالهای ۱۳۶۱،۱۳۶۲ و ۱۳۶۶، قتل های زنجیره ای، گورستان لعنت آباد گور های دسته جمعی فرزندان این ملت را که به حکم آیت الله ها و حجت الاسلام ها درشت و کوچک ، با ریش پهن و کم ریش، و کوسه ریش، در پهنای جغرافیای ایران، بعد از شکنجه های وحشیانه و حتی تجاوز، اعدام شده اند، شما بعنوان نماینده مجلس شورای اسلامی و همسر گرامی تان، آقای مهدی کروبی، یکی از مهره های نظام اسلام ناب محمدی آقای خمینی رئیس مجلس شورای اسلامی دوره ششم را می دانید و می شناسید.

اگر بگوئید که من و همسرم از این جنایت ها تا کنون با خبر نبودیم، بعد از دستگیری علی فرزند دلبند و دوردانه ام تازه می فهمم که در این مملکت چه می گذرد، من صاحب این قلم، هرگز بی نزاکتی نخواهم کرد، و نخواهم گفت : خانم محترم، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، دروغ می فرمائید .. نه بلکه خواهم گفت، نه شما و نه همسر گرامی تان، به وظیفهً نمایند گی از طرف ملت و دفاع از حقوق و کرامت انسانی ملت ایران را انجام نداده اید، ولو اینکه در این مدت ۳۱ سال، از دسترنج و سرمایه ملت و مملکت، حد اکثر استفاده را کرده اید و هنوز هم استفاده می کنید!!!

خانم فاطمه کروبی، به عنوان مادر، آیا یک لحظه به حال مادران و خانواده آن هزاران قربانی، که با یک فتوی آیت الله خمینی در طول ۳ ماه اعدام شدند، فکر کرده اید؟

آیا می دانید آن مادران در چه درد جانفرسا، از این دنیا رفتند و اگر زنده هستند، چه دردی می کشند، که حتی نمی دانند، در اسلام ناب محمدی آقای خمینی، فرزندانشان کجا خاک شده اند؟

خانم فاطمه کروبی، ۳۱ سال، بر معیار عمر انسان، تقریباً نصف عمر انسان است. به عبارت دیگر، ملت ایران اصل و نسب شما خانواده های روحانی را می شناسند. اغلب روحانیون، از خانواده های فقیر این مملکت بودند، که البته فقیر بودن نه عیب است و نه ننگ. اما پاک و صدیق زندگی کردن، و از راه نامشروع ثروت نیاندوختن، و از مقام های دولتی، برای کسب ثروت سوء استفاده نکردن، کار هرکس نیست .

(*) خانم فاطمه کروبی در زبان فرانسه یک ضرب المثل است، که می گوید: قدرت فساد می آورد، قدرت مطلق، مطلقأ فساد آور است. این روحانیون صاحب قدرت و ثروت، که حتمأ معرف حضورتان هستند، وقبل از انقلاب،اغلبشان، حتی یک وعده غذای گرم در روز نمی خوردند. اگر امروز مثل نمرودها و شدادها بر ملت اسیر و دربند، حکم می رانند، بخاطر اسلام نیست، بخاطر همان جاه و مقام است، که روضه خوان دیروز که برای پنج تومان روضه حضرت سکینه می خواند، امروز با اتوموبیل ضد گلوله ۳۸۰ هزار دلاری رفت آمد می کند، منظورم اتوموبیل ضد گلوله همسرتان نیست، قیمت اتوموبیل ضد گلوله همسرتان را از کمپانی مربوط قیمت کردم، قیمت اش بین ۱۵۰ هزار تا ۱۲۰ هزار دلار است خدا برکت بدهد به جمهوری اسلام ناب محمدی را، که روضه خوان دیروز را به این مقام رسانیده است. ۳۸۰ هزار دلار ارزش اتوموبیل ضد گلوله ب.ام . دبلیو (.B.M.W) رهبر است.

خانم فاطمه کروبی، این جنایت ها، مختص و در انحصار حاکمان اسلام ناب محمدی نیست. اما ایران از برکت شما شخصیت های سیاسی و مذهبی، که در مدت ۳۱ سال در مصدر تصمیم گیری های کلان دولتی بودید به نسبت جمعیت اش از لحاظ اعدام، اعتیاد، مقام اول در دنیا را دارد. در ایران اسلام ناب محمدی آقای خمینی، بنا به اسناد مرکز آسیب شناسی دانشگاه تهران، سن دختران تن فروش، به ۱۱ سال رسیده است. یعنی دختر ۱۱ ساله ایرانی در هزاره سوم، از برکت شما نمایندگان مجلس و رئیس مجلس شورای اسلامی چون آقای حجت الاسلام مهدی کروبی، به تن فروشی روی آورده است. خدایا خدایا تا انقلاب مهدی، خمینی رهبر مستضعفان جهان را نگهدار!!! خدا هم نگه داشت!.

خانم کروبی، من صاحب این قلم نیز شخصأ از نظام صهیونیستی اسرائیل، نسبت به ظلمی که به ملت مظلوم فلسطین در طول ۶۲ گذشته روا داشته و روا می دارد، متنفرم، و مقالات متعددی در افشاء این جنایت ها نوشته ام. امٌا از شما و از شوهر شما، که هرکدام، یکی از مهره های نظام هستید، سئوال می کنم، آیا تا حال دیده اید، که نظام حکومتی اسرائیل، به روی هموطنان یهودی خود، که مخالف سیاست دولت شان باشند، آتش بگشاید و آنها را به قتل برساند، و یا آنها را زندانی و شکنجه بکند؟

دولت صهیونیستی اسرائیل در سال از طریق لابی های صهیونیستی، میلیارد ها دلار خرج می کند، که یهودیان جهان را به زندگی در اسرائیل جذب بکنند، در حالیکه با به قدرت رسیدن اسلام ناب محمدی ،که شما و همسرتان یکی از مهره های اصلی آن هستید، بیش از ۳ میلیون ایرانی را شما ها آوراه خانه و کاشانه کردید، و از این سه میلیون نفر، حد اقل ۴۰۰ هزار نفر قشر تحصیل کرده در رده های بالا بودند، که این تحصیل کرده ها، با هزینه میلیاردها دلار سرمایه مملکت و خانواده هایشان تربیت شده بودند، که به وطن و ملت شان خدمت بکنند. این ها، بزرگترین سرمایه مملکت بودند، که بخاطر حاکمیت جهل و خرافات و استبداد، این سرمایه را شما ها مفت و مجانی از دست دادید و کشورهای خارجی چون آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه، انگلیس، استرالیا مفت و مجانی بر آنها صاحب شدند، وبه ریش علمای اعلام و آیات اعظام حکومت آخوندی ایران، خندیدند!!! و بجای آن آن قشر تحصیل کرده های واقعی یک مشت کاسه لیسان رژیم را با مدارک تحصیلی تقلبی، که هر روز افتضاح آنان در مطبوعات چاپ و منتشر می شود، بر امور مملکت، ثنا گویان بر جان رهبر فرزانه جمهوری ناب محمدی !!! حاکم گردید، امروز نگران آن هستید که فرزند شما، آقای علی کروبی بازداشت شده است و بازداشت کنندگان فرزند شما را تهدید به…. و مرگ کرده بودند!!!؟؟؟

خانم فاطمه کروبی، لازم می دانم در اینجا خاطره کشیش پروتستان آلمانی بنام: مارتن نایمولر(Martin Niemöller – متولد ۱۸۹۲ – مرگ۱۹۸۴) که در سال ۱۹۳۷، توسط نازی ها بازداست شد و در بازداشتگاه (Sachsenhausen) زندانی شد، و در سال ۱۹۴۱، به اردوگاه معروف داخو (Dachau ) منتقل گردید و بلاخره در سال ۱۹۴۵، بعد از شکست آلمان نازی، آزاد گردید، و این کشیش در راستای چگونه به قدرت رسیدن یک باند جانی و قاتل نازی ها را، در چند بیت شعر کوتاه ولی بسیار عمیق بیان می کند، که گویای زبان حال امروز شما و شوهر گرامی تان است اینجا بیاورم.

من این شعر را از زبان فرانسه به فارسی ترجمه کرده و ترجمه این شعر را تقدیم شما وهمسر گرامی شما و هزاران ایرانی که در استقرارنظام جهل و جنایت و چپاول ثروت های معنوی و مادی مستقیم و غیر مستقیم نقش داشتند و دارند، تقدیم می کنم، که شاید بعد از ۳۱ سال بخود بیایند، وبفهمند، که چقدر در حاکمیت این نظام مطرود، مسئول بودند و مسئول هستند.

شما خانم فاطمه کروبی، بعد از ۳۱ سال، آنهم بعد از دستگیری، و بازداشت ۲۴ ساعته فرزند تان تازه فهمیدید، که درطول ۳۱ سا ل در این جهنم جمهوری جمهوری اسلام ناب محمدی آقای خمینی چه می گذرد؟!!!!

وقتی که نازی ها آمدند… شعر از مارتن نایمولر کشیش آلمانی قربانی نازیسم:

وقتی که نازی ها آمدند کمونیست ها را بگیرند، من اعتراض نکردم، به خود گفتم ، من کمونیست نیستم. وقتی آمدند سندیکالیست ها را بازداشت کردند، من اعتراض نکردم، بخود گفتم، من سندیکا لیست نیستم. وقتی که آمدند یهودیان را بازداشت کردند، من اعتراض نکردم و بخود گفتم، من یهودی نیستم. وقتی که آمدند، کاتولیک ها را بازداشت کردند، من اعتراض نکردم و بخود گفتم، من کاتولیک نیستم. بعدأ آمدند مرا بازداشت کردند، امٌا دیگر کسی باقی نمانده بود، که به بازداشت من اعتراض بکند.

خانم فاطمه کروبی، روزی که یک مشت جانی و قاتل، به نام اسلام ناب محمدی آقای خمینی، در زندان ها، قبل از قتل دختران باکره ایرانی، به آنها تجاوز می کردند، و فردایش لباس این دختران را با مقدار پول صیغه، تحویل مادران و پدران این دختران می دادند، شما و همسر شما، روحانی حکومتی، که از اولین روز در این دستگاه جنایت بودید و هستید، چگونه در چشمان فرزندانتان نگاه می کردید و آنها را در آغوش مهر و محبت پدرانه و مادرانه می گرفتید؟

چگونه با وجدان راحت در آن جهنم به وسعت جغرافیای ایران به خواب می رفتید؟ امروز تعجب می کنید، که این نظام جهل و جنایت فرزند شما را ۲۴ ساعت بازداشت کرده و او را تهدید به فلان عمل و مرگ کرده است؟

خانم فاطمه کروبی، من صاحب این قلم مطلقأ، مخالف اعدام و شکنجه هستم، تا پایان عمرم نیز مخالف آن خواهم بود، ولو اینکه جنایتکار، قاتل فرزند من باشد. من با این قلم ناچیز، تا پایان عمرم در را هی مبارزه می کنم، که روزی در ایران آینده ، حتی برای مسئولین عالی رتبه نظام فعلی، که تا مفرق دست شان به خون فرزندان این ملت آغشته است، نه چوبه دار ونه چوبه اعدام برپا شوند و نه دستگاه های شکنجه فراهم گردند.

خانم فاطمه کروبی، مسلماً این نظام جهل و خرافات، جنایت ، روزی چون نظام های کمونیستی سرنگون خواهد شد. وظیفه فرد فرد هر ایرانی وطن دوست و آزادیخواه این است، که نگذارند، چوبه های دار، و اعدام ها برای تسویه حساب ها ی گروهی، حزبی، دینی، سیاسی، بار دیگر در این مملکت مستقر شوند.

البته برای روان درمانی اجتماعی جامعه ایران، مسئولین، امران و عاملان جنایت های اینکه در طول حیات ننگین ولایت مطلقه فقیه با داشتن حق وکیل، در دادگاه های شایسته این نام این جنایتکاران باید به ملت و نمایندگان ملت جواب بدهند.

امیدوارم خانواده های قربانیان این جنایت ها، با شهامت و شجاعت، این جانیان را ببخشند. البته بخشیدن و بزرگواری این خانواده ها، دلیل بر چشم پوشی از حقوق اجتماعی ملت نیست. این جنایتکاران باید به ملت ایران حساب پس بدهند. اماً یقین می دانم برای ساختن ایران آینده، با یک نظام جمهوری بدون پسوند و پیشوند، برخاسته از رأی آزاد ملت و دولت مسئول در مقابل نمایندگان ملت، هیچ عقل سالمی برگزاری و راه انداختن حمام خون بنام انتقام را انتخاب نخواهد کرد.

با نهایت احترام : کاظم رنجبر. پاریس ۱۵ فوریه ۲۰۱۰ .

پی نوشت : درپایان از خوانندگان گرامی و هموطن تقاضا دارم در تکثیر و انتشار این نامه، به این خد متگزار یاری بکنند. قبلأ از زحمات شما در این راه ، سپاسگزارم.

(*) روزی که آبروی شهرام جزایری از پرده برون شد، جناب کروبی تنها کسی بود که از میان دریافت کنند گان رشوه و حق البوق با سربلندی اعلام کرد پول از تجار و ثروتمندان گرفتن توسط آخوند ها شیوه ای مرضیه و قدیمی است و اگر او ۳۰۰ ملیون تومان از جزایری گرفته، خود آقا نیز دو برابرش را گرفته و بقیه هم گرفته اند، و می گیرند که گرفتن وجوهات حق مسلم مجتهدان است. (ماًخذ: سایت آقای دکتر علی رضا نوری زاده )

Please, join us and support Democracy & Human Rights in Iran.
Please, stop the terrorist regime in Iran.
Please, do not seat & watch the killing of the people;take concrete action.
We want to create an International Solidarity with the Iranian People.
Hassan Massali, Ph.D.

(Please see attached)

As published in The New York Times on February 7, 2010 and The International Herald Tribune on February 9th, 2010:

DEAR PRESIDENT OBAMA, PRESIDENT SARKOZY, PRESIDENT MEDVEDEV, PRIME MINISTER BROWN AND C HANCELLOR MERKEL,

HOW LONG CAN WE STAND IDLY BY AND WATCH THE

SCANDAL IN IRAN UNFOLD?

We the undersigned urgently appeal to you and the other leaders of the world, to use your prestige and power to put an end to this outrage. The situation in Iran is not improving; in fact, it is worsening every day. The cruel and oppressive regime of “Supreme Leader” Ali Khamenei and President Ahmadinejad, whose irresponsible and senseless nuclear ambitions threaten the entire world, continues to wage a shameless war against its own people. Human rights violations have now attained new levels of horror. Thousands of the regime’s political adversaries are being arrested, imprisoned, tortured, raped, and killed, many by hanging. Seyed Ali Mousavi, nephew of the opposition leader Mir Hossein Mousavi, has been assassinated. Former Foreign Minister Ibrahim Yazdi is among the detained. Human rights activist Emad Baghi and so many other dissidents are behind bars. The Basij militia and police continue to fire indiscriminately on unarmed, peaceful demonstrators. According to the press, riot tanks have appeared in the capital.

And yet, overcoming fear and ignoring threats, tens of thousands of freedom-loving men and women, many of them young students, are marching in the streets shouting their faith in democracy and liberty. They must know that we are on their side.

IN THE NAME OF CONSCIENCE AND HONOR, WE APPEAL TO THE LEADERS OF THE INTERNATIONAL COMMUNITY TO DO WHAT IS NEEDED TO HELP THESE COURAGEOUS FIGHTERS WHO RISK THEIR LIVES STANDING UP TO THEIR GOVERNMENT’S IMMORAL, INHUMAN AND ILLEGAL OFFICIAL POLICY.

More forceful and unequivocal condemnations of Tehran’s repulsive practices must be heard from Washington and Paris, Moscow, London and Berlin, the Security Council and important NGO’s. Harsher sanctions must be imposed. And yes, concrete measures must be taken to protect this new nation of dissidents, so that their sacrifice is not – and will not – be in vain.

All of us who care must offer our full support and solidarity to the brave people of Iran.

They deserve nothing less.

Robert J. Aumann, Nobel Prize, Economics (2005)

Richard Axel, Nobel Prize, Medicine (2004)

Baruj Benacerraf, Nobel Prize, Medicine (1980)

Paul Berg, Nobel Prize, Chemistry (1980)

Günter Blobel, Nobel Prize, Medicine (1999)

Thomas R. Cech, Nobel Prize, Chemistry (1989)

Aaron Ciechanover, Nobel Prize, Chemistry (2004)

Georges Charpak, Nobel Prize, Physics (1992)

ClaudeCohen-Tannoudji, Nobel Prize, Physics (1997)

Edmond H. Fischer, Nobel Prize, Medicine (1992)

Val Fitch, Nobel Prize, Physics (1980)

Jerome I. Friedman, Nobel Prize, Physics (1990)

Donald A. Glaser, Nobel Prize, Physics (1960)

Sheldon Glashow, Nobel Prize, Physics (1979)

David J. Gross, Nobel Prize, Physics (2004)

Roger Guillemin, Nobel Prize, Medicine (1977)

James Heckman, Nobel Prize, Economics (2000)

Alan Heeger, Nobel Prize, Chemistry (2000)

Dudley R. Herschbach, Nobel Prize, Chemistry (1986)

Avram Hershko, Nobel Prize, Chemistry (2004)

Roald Hoffmann, Nobel Prize, Chemistry (1981)

David H. Hubel, Nobel Prize, Medicine (1981)

Eric R. Kandel, Nobel Prize, Medicine (2000)

Walter Kohn, Nobel Prize, Chemistry (1998)

Harold W. Kroto, Nobel Prize, Chemistry (1996)

Finn E. Kydland, Nobel Prize, Economics (2004)

Leon M. Lederman, Nobel Prize, Physics (1988)

Eric S. Maskin, Nobel Prize, Economics (2007)

Craig C. Mello, Nobel Prize, Medicine (2006)

George A. Olah, Nobel Prize, Chemistry (1994)

Douglas D. Osheroff, Nobel Prize, Physics (1996)

John C. Polanyi, Nobel Prize, Chemistry (1986)

Stanley Prusiner, Nobel Prize, Medicine (1997)

Robert C. Richardson, Nobel Prize, Physics (1996)

Richard J. Roberts, Nobel Prize, Medicine (1993)

Thomas C. Schelling, Nobel Prize, Economics (2005)

Jens C.Skou, Nobel Prize, Chemistry (1997)

Wole Soyinka, Nobel Prize, Literature (1986)

Klaus von Klitzing, Nobel Prize, Physics (1985)

John Walker, Nobel Prize, Chemistry (1997)

Steven Weinberg, Nobel Prize, Physics (1979)

Elie Wiesel, Nobel Prize, Peace (1986)

Betty Williams, Nobel Prize, Peace (1976)

Jody Williams, Nobel Prize, Peace (1997)

منشور مطالبات حداقلی کارگران ایران به مناسبت سی و یکمین سالروزانقلاب ٥٧


News12Feb

روزنامه غیر برگزیدگان!

49 Pages

Die Anzeige dieses Bildes wird in Ihrem Browser möglicherweise nicht unterstützt.


Die Anzeige dieses Bildes wird in Ihrem Browser möglicherweise nicht unterstützt.

'Nazanin Seddighy:

منشور مطالبات حداقلی کارگران ایران به مناسبت سی و یکمین سالروزانقلاب ٥٧

سی و یک سال از انقلاب بهمن 57 گذشت. مردم ایران در آنروزها با امید به برخورداری از یک زندگی بهتر و برچیده شدن چتر اختناق و سرکوب در صفی میلیونی به خیابانها آمدند و طبقه کارگر ایران و پیشاپیش آنان کارگران شرکت ملی نفت با اعتصاب سراسری خود و بستن شیرهای نفت کمر حاکمیت استبداد را در هم شکستند و توده های میلیونی مردم با شعار "کارگر نفت ما، رهبر سر سخت ما" پاسخی شورانگیز به این اقدام تاریخی آنان دادند و در روز 22 بهمن 1357 قدرت به دست مردم افتاد.

سقوط حکومت استبداد در روز 22 بهمن 1357 برای مردم به جان آمده از ستم و خفقان، بهارانی پر شکوه بود که زن و مرد و پیر و جوان و کودک با سرود بهاران خجسته باد و با شوری وصف ناپذیر به استقبالش شتافتند، مردم همدیگر را در آغوش می کشیدند، اشک شوق می ریختند و در پس قطره های اشک شوق شان رهائی و بهروزی خود را با تمامی وجودشان لمس میکردند.

اینک از آنروزهای پر شکوه و از آن روزهای امید و طراوت و شادابی 31 سال میگذرد، سی و یک سالی که امروز از آن همه امید و طراوات و شادابی چیزی جز فقر و بدبختی، بیکاری و دستمزد زیر خط فقر، طرح قطع یارانه ها و درماندگی میلیونها کارگر و مزد بگیر برای گذران زندگی بر جای نمانده است.

اما زندگی ادامه دارد و مردم ایران هنوز و به حق در حال و هوای تغییر اند و امیدشان را برای دست یابی به یک زندگی انسانی و شاد و مرفه و آزاد از دست نداده اند.

در این میان کارگران ایران در طول سالهای گذشته با اعتصابات و اعتراضات جسورانه خود و برپائی تشکلهای مستقل شان به دفاع از حق حیات و زندگی خود برخاستند و امروز بسیاری از آنان به جرم تشکل خواهی و خواست یک زندگی انسانی در پشت میله های زندان بسر میبرند.

اما برای ما کارگران سلولهای زندان پایان کار نیست، ما میلیونها انسانیم، ما تولید کنندگان تمامی ثروتها و نعمات موجود هستیم، چرخ تولید و زندگی در جامعه در دستان ماست، پشتوانه ما تجربه اعتصاب متحدانه و شکوهمند کارگران نفت در انقلاب بهمن 57 است و ما با این پشتوانه و با اتکا به قدرت میلیونی خود و با الهام از خواستهای انسانی مردم ایران در انقلاب سال 57، امروز و پس از سی و یک سال از بهمن 57 رئوس خواستهای حداقلی خود را به شرح زیر اعلام میداریم و خواهان تحقق فوری و بی قید و شرط همه آنها هستیم.

1- برسمیت شناخته شدن بی قید و شرط ایجاد تشكلهاي مستقل كارگري، اعتصاب، اعتراض، تجمع، آزادی بیان، مطبوعات و تحزب

2- لغو فوری مجازات اعدام و آزادی فوری و بی قید و شرط کلیه فعالین کارگری و دیگر جنبشهای اجتماعی از زندان

3- افزايش فوري حداقل دستمزدها براساس اعلام نظرخود كارگران ازطريق نمايندگان منتخب آنها در مجامع عمومی کارگری

4- طرح هدفمند کردن یارانه ها باید متوقف و دستمزدهاي معوقه كارگران باید فورا" و بي هيچ عذر و بهانه اي پرداخت گردد

5- تامين امنيت شغلي براي كارگران و تمامی مزد بگیران، لغو قراردادهاي موقت و سفيد امضاء، برچيده شدن کلیه نهادهای دست ساز دولتی از محیطهای کار و تدوین و تصویب قانون کار جدید با دخالت مستقیم نمایندهای منتخب مجامع عمومی کارگران

6- اخراج و بيكار سازي كارگران به هر بهانه اي بايد متوقف گردد و تمامي كساني كه بيكار شده اند و يا به سن اشتغال رسيده و آماده به كار هستند بايد تا زمان اشتغال به كار از بيمه بيكاري متناسب با يك زندگي انساني برخوردار شوند

7- لغو کلیه قوانین تبعیض آمیز نسبت به زنان و تضمین برابری کامل و بی قید و شرط حقوق زنان و مردان در تمامی عرصه های زندگی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و خانوادگی

8- برخورداري تمامي بازنشستگان از يك زندگي مرفه و بدون دغدغه اقتصادي و رفع هرگونه تبعيض در پرداخت مستمري بازنشستگان و بهره مندی آنان از تامین اجتماعی و خدمات درمانی

9- تمامي كودكان بايد جداي از موقعيت اقتصادي و اجتماعي والدين، نوع جنسيت و وابستگي هاي ملي و نژادي و مذهبي از امكانات آموزشي، رفاهي و بهداشتي يكسان و رایگانی برخوردار شوند

10- اول ماه مه بايد تعطيل رسمي اعلام گردد و در تقويم رسمي كشور گنجانده شود و هر گونه ممنوعيت و محدوديت برگزاري مراسم اين روز ملغي گردد


سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

سندیکای کارگران کشت و صنعت نیشکر هفت تپه

اتحادیه آزاد کارگران ایران

انجمن صنفی کارگران برق و فلز کار کرمانشاه

21 بهمن ماه 1388

1

Twitter Today

00h00

Demonstration 22 Bahman 13:00-15:00 Iranian Embassy Den Haag Protesting against the IRI and his cruels http://is.gd/82FQj

Forces Transferred to Tehran for 22 Bahman http://bit.ly/cwuHdr

Around 30 ppl arrested in Lar after their house were raided during the night - one young man who was arrested in the middle of the night in Lar was severely beaten during arrest

01h00

Early Morning Bird, new work by Mohsen Namjoo http://bit.ly/csnxRj

Bloggers Face Death Sentence in #Iran; Some Escape to France _ MediaShift http://bit.ly/bJADD8

#Amnesty issues statement compelling Iran to allow peaceful protests on Thurs 11 Feb http://bit.ly/a8DQZC

There has been some conflict between Isl Guard and regime as bussing in supporters 4 demo crowds is hitting their coffers

02h00

Le martyre de Shirin Alam-Houli (condamnée à mort) http://bit.ly/bYXbgr

Rooz: IRGC& Intel police vehicles & have started to patrol & be stationed in all main streets & squares in Tehran since Tue -Rooz: eyewitness has seen many buses parked at Mehrabad airport near Azadi sq 2 bring pro gov demonstrators to #22Bahman rally

Video: Iranians protest in Brussels against executions in #Iran http://bit.ly/aaxuGr

I'm Iranian too. Where are my rights? Where are #BahaiRights Rapper @FoadManshadi http://bit.ly/bzvAvy

Rooz:IRIB has replace all its News room editors who were supposed to cover #22Bahman with other editors

Rooz:eyewitness saw group of young ppl rollerblading & distributing green flyers at one busy TH intersection

03h00

videos:Clash between protesters & police at Iranian embassy in Berlin http://tiny.cc/IVSUv http://tiny.cc/GaOLH

Amir Bamdad, writer and blogger was arrested on Monday night. http://bit.ly/cgCMYq

Four Sugar Union Leaders Free but President Nejati Still in Prison and Facing Additional Sentence http://bit.ly/dosbAW

04h00

Nader Ahsani & sister Elham arrested on Tue, Nader=Student Elham=professor+AidS activist

Jila Akramzadeh & Goli ?? arrested, both are supporters of Mourning Mothers

05h00

Iranian embassy in Paris is greened! http://bit.ly/9iND8U - video: Iranian embassy in Paris gone Green http://www.youtube.com/watch?v=VSGaKaJ9-_w

Iranians and the people of Brussels speak against the executions (murders!) http://bit.ly/a2QlQn

06h00

We remember Mohammad M. Asghari, who 1st broke news of rigged #iranelection: killed in "auto accident" w/in 48 hrs.

07h00

http://www.youtube.com/watch?v=9GGxywHNVv0&feature=channel

LINK CORRECTED: Karroubi announces his protest march routes for tomorrow: http://is.gd/843LA

08h00

Obi-wan Karroubi on #22Bahman @ 10:00, 2nd Sq of Sadeghieh

Les murs de l'ambassade d'Iran à Paris taggés par des activistes http://url4.eu/1MQ6j (RTL)

http://tinyurl.com/yl3vzey Left-leaning separatist movement Democratic Azerbaijan invites ppl to support Green Iran on 22Bahman.

09h00

http://bit.ly/drqZ1Y NSP source : all deals are off the table. SL has essentially handed Iran to IRGC for 24 Hours.

10h00

Repressed voices speak out in Iran http://on.cnn.com/a5lS7H

11h00

Src: Despite Gov efforts&huge cost,they only got less than 100,000 regime supporters to attend 22 Bahman pro-IRI demos. - Src: Pro-Gov going to Azadi Sq. will be coming from West (Jadeh Ghadimi/Mehrabad)

Tehran University's professors send open letter to Iran's Supreme Leader _ trendnews http://bit.ly/bAueqa

Former political prisoners were forbidden from participating in the protests to #22Bahman http://bit.ly/cpxLCF

Photo: West Terminal of Tehran shuts ahead of #22Bahan; his large area w/ b given to Basijis http://bit.ly/akf8sr

Video: Iranians protest in Swedish Parliament to support of the Iranian PPL http://bit.ly/bYe8Ii

Blog de B. Delanoe, Maire de Paris: Sepideh Farkhondeh : « Le 11 février des Iraniens » http://bit.ly/aX8C2G

116 Academics Open Letter to #Khamenei - "Deal w Cruelty in #Iran (cont) http://tl.gd/84o7v

12h00

Nouvelles arrestations en #Iran _ L'Express http://bit.ly/9Hh63Q

Lars: Etat de siège en Iran , Sud-Ouest: http://bit.ly/akT5Hy

13h00

Widespread arrests in southern city Lar http://bit.ly/b2c63T

Neda Ye Sabz Newsletter Issue 28 برنامۀ عمل سبزها در 22بهمن سبز/ تکثیر کنید http://post.ly/N7y8

14h00

Routes for the Green March i n Qazvin: http://bit.ly/aRMFTv

Tehran University's professors send open letter to Iran's Supreme Leader http://bit.ly/ab75De

Good Internet Security Tips in Farsi دونکته در مورد ایمیل و فاکس http://bit.ly/c6EbRB

Tens of mourning mothers arrested again in their homes on Monday Feb 9 http://tl.gd/84hhr

Iranian tensions shake Durham University: http://is.gd/85aFi

Beheshti was released due to severe health, they feared he would die in prison: http://is.gd/85bL4

15h00

Uprising by the prisoners in Rejai prison in Karaj: http://bit.ly/bQ98d2

Binyam Mohamed #torture info disclosure welcomed http://bit.ly/cbXkle

16H00

Alireza Saghafi, a member of the Writers Association and his son sentenced to 5 years imprisonment http://tinyurl.com/ylnt4lm

Supreme Court has overturned the death sentences post-election detainees Nader Abdolhouseini & Reza Khademi - Both Abdolhousieini & Khademi were tried in D 3rd show trials & implicated themselves by giving false confession

After 50 days of refusing to provide info, today they admitted to Sorna's father he & alireza Hashemi are in Evin 240

CNN interviews families of iranian political prisoners http://is.gd/85vEf

Worker Protest Closes Down Tohid Tunnel in Tehran http://is.gd/85xpz

17h00

Basijis apparently descending on Azadi tonight to keep protesters out. Mehdi Karroubi to join the crowds Thursday afternoon.

U.S. TREASURY SAYS IMPOSES SANCTIONS AGAINST FOUR IRANIAN FIRMS. http://bit.ly/c0LPvv

Another Iranian Flag turns Blue!!! http://bit.ly/91LJlL

'Death to Khamenei' in streets of Chalus city, #Iran http://bit.ly/a4kqo4

les médias étrangers pas autorisés à couvrir les défilés du 11 février _ Lemonde http://bit.ly/9nrz08

Iran to announce four-day vacations _ TrendNews http://bit.ly/9x5rjp

18h00

Very good: Latest video from CNN: Iran's Political Prisoners: http://bit.ly/8ZeogX

5 political activists in Varamin were arrested http://bit.ly/b2vPcr #

Report - 400 #journalists left #Iran & 2000 fired since June 2009 http://bit.ly/bMrrR3

BBC World Service - News - Iran's cyber-war on Twitter http://bit.ly/a7vJqo Jon Leyne podcast on Week In Green

Kian Tajbakhsh sentenced to 5 years imprisonment http://bit.ly/amCZp4

BBC - US expands Iran Guards sanctions http://bit.ly/bmzakR

Leftist student activists Nader Ahsani & his sister Elham were arrested by Intel Feb 8. Whereabouts unknown

After 8 mnths in prison Chair of Participation Front Mohsen Midamadi went on trial 2day. He denied all his charges

Breaking : Bomb explosion in "Tirajeh" complex in Tehran http://bit.ly/b2zzwd http://bit.ly/bc4on7

Iran sentences renowned HR attorney Mohamad Oliyayifard to 1 yr in prison for defending the Human Rights

19h00

Kyan Tajbakhsh sentenced to 5 yrs in prison. http://tinyurl.com/ycx86bj

MUST WATCH- how police react to ppl tearing down IRI banner http://bit.ly/8YSF2N

20h00

Hamburg: Hotel “Atlantic” cancels IRI conference « G2E http://bit.ly/cztsbl

"Several Acitvists Arrested in Tabriz | RAHANA" ( http://bit.ly/a4Z3qd )

Lettre ouverte au PM Stephen Harper et MPs Canadien http://post.ly/NBGh

A sound bomb goes off in a shopping mall in Tehran: http://is.gd/868c2

Kermanshah reporting roaring Allah-O-Akbar -AZADI- First time in 8 months northern parts of city Roared

L'assassin de Chapour Bakhtiar demande ce mercredi sa libération conditionnelle _ AFP http://bit.ly/9YKVlS

The bus terminal which has been transformed into Basij HQ is located NW of Azadi sq

21h00

Demonstration in front of the Iranian Embassy in Oslo today http://is.gd/86IrF

Report > Basijis camped out at Tehran & Sharif Universities 2night http://bit.ly/b6WxwJ

22h00

Nightly deployment of Basij militia in Tehran and Sharif Universities http://is.gd/86Uu4

تارا سپهری فر از فعالین دانشجویی بازداشت شد #iranelection #22bahman | Tara Sepehrifar, student, arrested

Iran: Inmates in Ward 1 of Gohardasht prison took over the control of the Ward http://bit.ly/9Hmfcy

Letter From Tabriz (abt preparations for an official rally #22BAhman ) http://bit.ly/bLnlSf

Karoubi son:number of ppl who were going to go to rally with my father,were summoned &have not yet come back

Islamic Republic News Agency (IRNA) site hacked http://tinyurl.com/y86ygvq

Sources : abu_xales - Atlsafa – CNNIranDesk - democraticiran – EANewsFeed - elecgirl - fahimn – Freeiran - GreenQuran - hollyinfrance – ikeoo – iraneema - irangreenvoice – iran_letter - IranNewsNow – IranRiggedElect - IranStreets - JShahryar – Khoshkeledoc - LauraABCNews - lissnup - mamad2020 – manic77 - MrZand – nchevre - negaratduke - oli2be – onlymehdi - oxfordgirl – parisa22 - pascaluccelli - persianbanoo - persianyouth - sbelg – tehranweekly – Weava - XTRABallots –


Twitter11Feb

00h00

Leila from Tehran: “We pass the nights with anxiety” http://u.nu/9kh65

Les événements de la journée du 11 Février 2010 (French) http://bit.ly/bsgPhf

01h00

"Google Confirms Gmail Problems In Iran": http://bit.ly/d7mZZQ

AnsarNews site hacked? http://bit.ly/cCGhVd (or they just left the country!)

GREEN ESFAHAN ROCKS (Site, Fa) http://greenesf.wordpress.com/ #

British Ambassador and four European counterparts are to boycott today’s celebrations of the 31st anniversary of Revolution

02h00

senior mmbrs of Participation Front summoned to Evin Wed where they were interrogated for several hours

Iran in the World Press 11 Feb 2010 #Iranelection http://post.ly/NEk2

CHRR mmbr,Ali Kalayi accused of publishing Army's letter in support of pp. Kalayi is a student at military college

04h0

Full English translation of Mir Hossein Mousavi’s remarks among students for the 31st anniversary of Islamic... http://fb.me/5hKuvKZ

VID fences installed around Azadi Sq http://ow.ly/16apG

05h00

Cars Driving By Security Forces People In Cars Yelling Marg Bar Dictator! & Allah Akbar

Live From Iran: THERE are Busses Everywehre people going in and many patrols in the city near azadi

Basijis now gathering around the podium to protect Ahmadinejad

06h00

Live From Iran: THERE R Busses Everywehre people going in & many patrols in the city near azadi

IR arrests 8 Journos as "liaisons 4 anti-revlt'n satellite orgs & Zionist media" http://bit.ly/ajYJ80

people are moving from Seyed Khandan bridge toward Azadi and protest sites

reports of IRGC heavy vehicles sent to protect Radio/TV

Reports of people gathering in Seyed-Khandan and 2nd Sq of Sadeghieh

In Tabriz people are starting their protest in the bazaar & Arg square

The Basijis have gathered in bus stops at the northwest corner of Azadi Square

Death 2 Dictator is chanted by the people gathered in North/NW of THR Azadi Sq,Basijis have gathered @ bus stop

Estimated 50,000 security forces in Tehran

Basiji Bus burned in Aryashahr a neighborhood in Tehran close to Azadi

8:55am reports of heavy security forces at Kargar street, north of Enghelab square

large crowds gathered in Arak Sq, Tabriz and they are chanting anti gorvenment slogans http://bit.ly/b90WXl

Around the corner of Arq Square and Bazar is crowded. Around Khomeini hospital they have broken loud speakers.

slogan in Tabriz: today is the day of blood, Yazid will be overthrown

Chinese anti-riot vehicles in Jaam-e-Jam Street Jam

Huge crowd in Falakeh Sadeghieh, Greens ask people to attend there to protect Karroubi

12000 IRGC forces said to be protecting Khamenei's residence even though the whole family left

07h00

caller from Tehran says he is near Chobi bridge and the Green have destroyed many of the loud speakers! YES!

In addition to Sadeghie, greens are present around Azadi sq. & in Seyed Khandan

Armed Special Forces are concentrated in Sadeghei 2nd Sq.

Greens are giving flowers to the police in Choobi Sq.

mardome sabz be niroo-haaye entezaami gol va nogh midan

Special unit & vans full of forces w/ batons at Keshavarz blvd. frm Aria hospital to Felestin st.

YAY!!!!!!!!!!! CANADIAN EMBASSY opened doors for injured

In Azadi Chanting: Iranie ba gheirat Hemayat Hemayat

ENqelab sq. from 16 Azar to Valiasr intersection is full l of police in black

At least one side of Freedom square seems to be under Green's control! unbelievable

On streets leading to Azar sq. normal police & cars with Iran flags are present

in Keshavarz Blvd, a lot of motorcycles of security forces

Families of political prisoners said to be gathering in front of Evin Prison

More reports and indications that Greens are indeed in Freedom Sq. Unbelievable courage.

Masked police with batons & tear gas present step by step on Vesal st.

Confirmed presence of 100s of Basijis around IRIB, Kargar Shomali and Amirabad Avenues

as predicted, security forces (Thugs) are hidden in some mosques near by Azadi

Pick-up trucks with speakers roaming streets blaring pro-govt slogans and songs.

The police have stopped two Basij trucks at Saadat Abad Sq. for unknown reasons

News is slowly trickling out today from Iran. Now reports of chanting "We are countless" from Azadi Sq

they are beating people up in saadeghie

They have already started beating ppl in Ariashahr!

Speakers installed in streets have been destroyed, which means people's chants can be heard - LOUD & CLEAR!

but people are regrouping now in 6s and 7s

A group of greens trying to gather in Azadi were beating & started moving towards Sadeghie #

some security forces giving V sign

Sec forces beating people in Falakeh Sadeghieh, Satarkhan St,

Tabriz : Security Forces Attacking Anti-IRI Protesters

Clashes in south side of Sadeghieh & people chanting"Death to Dictator""we are countless" north east side of Azadi

many many ppl in azadi sq. ppl have taken over parts of azadi sq

Yet more reports that Greens have taken parts of Freedom Sq. and Basijis are in shock #

Tabriz, from Abresan intersection to Jam Jam St. is full of special guards.

Ahamdinejad in Azadi Square according to Iranian TV

Helicopters now in the air in Tehran

تبريز: فضا كاملا امنيتيه. جلوي دانشگاه جند تا ون گارد ويژه وايستادن Special guard vans in front of Uni

Clashes w/Security Forces Near Tehran University

Basijis in Tabriz w/ motorbikes and the Iranian flag trying to scare ppl

Statue of Ferdowsi in Tehran was covered with green cloth and became green again

O-PressTV website KAPUTSKI!! YAY!!! #IranElection #22Bahman #l33tN1nj4H4xx0r5

Teargas fired and clashes continue in Sadeghieh Sq.

Now chanting : Allaho Akbar

Emam Hossein square is full of people

08h00

a bus carrying Basij thugs from Urmia was set on fire in Aryashahr in Tehran

Women taking off their scarf and more reports of clashes in Sadeghieh

Clashes in Sadeghiye and Enqelab. Tear gases fired in ENqelab

Karoubi attacked in Sadeghieh - Karoubi was assaulted and his cars windows were all broken! Tear gas were used! - Karoubi was attacked in Ashrafi Esfahani, his car's winshield got broken - Karoubi left with the smashed car after being beaten up –

There have been many reports of unveiling in different areas of Tehran.

Large Green crowd moving from Apadana martyr Sohrab Arabi's house towards Azadi & Mohamad Ali Jenah

Clashes b/w PPl walking from Satari and Ferdows Blvd to Ariashahr and sec forces!

People moving from Ferdowsi blvd & Shahid Setari street towards Aria Shahr sq,when clashes began with riot police.

It's funny you can hear "death to US chants from the loud speakers, but no one replies!"

The first arrests is reported in Azadi Square and in Sadeghiyeh Sq #

In Ahvaz, Goverment sent SMS messages warning people, but people are gathering, cars can be inspected on spot.

IRIB only played 3 seconds of Ahmadi`s speech and no pictures

Clashes at Azadi Square Right Now http://bit.ly/a4LUpr

Lots of Greens in Emam Hossein Sq., chanting death to the dictator

Helicopters used to disperse the crowds in Aryashahr

basijis attacked Khatami's car and shattered car windows #

Clashes at Enghelab. Arrests. Injuries

presstv, irna, irib and farsnews have all been brought down

Karoubi is fine and he has gone home after attack on his car

dar geeri-haaye shadid dar meidaane enghelaabe esfehaan

IRIB2 images broadcasted on CNN now are blurred when showing the whole avenue

Aryashahr ppl clashed & repelled Basijis earlier. Many fighting women took their scarves off.

Basij wait outside mosques near Azadi, says opposition Website. Pick-up trucks blare pro-gov slogans, says witness

severe clashes in Vanak sq. & all arrested are transferred to a building owned by Tavanir in Brazil street

Around 5000 Greens at Ferdowsi chanting "Honorable Iranians, support us, support us".

Protesters at Imam Hossein Square chanting "Death 2 Dictator"

11:15 Tehran: No confirmed reports of serious injuries or deaths. Karoubi confirmed unhurt; car damaged.

Fereshteh Ghazi: Zahra Eshraghi & Mohammad Reza Khatami were arrested.

GOV & IRGC NEWS SITE ARE ALL OUT OF ORDER http://bit.ly/9ocqbh

report unconfirmed: Karoubi's son (Ali Karoubi) has been seen with handcuffs

Clashes at Enghelab sq - Many of those arrested taken to Bahman movie theatre

Khomeini's grand daughter Zahra Eshraghi has been arrested

Radio: Tabriz major roads and the central market (Bazaar) has been filling with greens

Khatami was saved by Greens and managed to escape the attack on his car via

Government loud speakers in Pol'e Choobi smashed and dismantled by crowds

Reportedly Ali Karroubi (one of Karroubi's sons) arrested, his other son (Hossein) confirmed

Borzou Daragahi is reporting 5 arrests and the slogan 'Referendum, Referundum' by the protestors on France24

Mohammad Khatami also been beaten and his car glass broken

Unconfirmed reports that Mohammad Khatami and his wife were arrested just now

Tohid, Kehsavarz, Sattarkhan, Vali Asr, Sadeghieh full of Special Forces but more people are coming now

Choppers leaving Eshrat Abad barracks heading 2 Vali Asr

09h00

Plain clothes R being defeated in north Azadi Sq.

clashes reported in Shiraz around Setad Sq

Tear gas used to disperse crowds at Mossadegh cross roads

09h00

Hafte Tir Sq completely closed by special units on motor bikes

Scattered clashes have been reported around Baharestan Sq. and surrounding streets in the central

Riot police fired the paint-filled balls after protesters began to chant opposition slogans in Sadeqieh Square

In Mashad they have forced school pupils to attend official demonstration

Mohammad Reza Khatami & Zahra Eshraghi were released but forced to go home

It is reported that many women removed their head scarves (hejab) at Vali Asr sq

Hossein Karroubi also confirmed that intel agents arrested several of his father's entourage. A few released after signed promise... A few released after signed a promise not to be around him.

Khamenei's poster set on fire in Bebboodi street

Greens awaiting end of Ahmadinejad speech to take over Freedom square. More people are coming

of arrests have been so far been confirmed from Tehran by Kalemeh and other reformist websites

Shooting at people at Arya Shar http://bit.ly/91hmoR

IRIB removed background sound from ANs speech! turns on for 1-2 secs, ppl chanting (not clear)

Mashad: several 1000 ppl in 15 Khordad sq,but in Taghiabad area basiji forces stopped the crowd from gathering

the north part of Azadi sq. the speakers are not working and we hear only death to Dictator

A security motorcycle was set on fire on Vali Asr Square. Clashes near state radio-television building north of Tehran.

police shooting protesters with paint ball guns, hopes to recognize them later on

unconfirmed: a young man (twenty-something year-old) on the street has been killed Ashrafi Esfahani

Scattered clashes reported around Baharestan Sq. & surrounding streets in central parts of Shiraz

Around Tohid sq & Nosrat, streets are infested with police vans that look like mini-jails

Severe security presence with anti-riot motorbikers wearing even more fierce outfits

please warn them that those hit by color bullets should disappear immidiately into a safe place!

Sporadic clashes in Streets around Tehran Uni

First videos coming: Referendum! Referendum! THat's ppl's chants! http://bit.ly/cY3vLV

10h00

Basigis now shooting in the air

VID: people chanting "Ya Hossein Mir Hossein" near Sadeqieh Sq. http://bit.ly/aznPBA

Basiji are attacking cars if drivers sound horn in support of crowds chanting Death to SL

Video: #22Bahman protests > YaHossein Mir Hossein - Aryashahr Metro , Feb 11 http://bit.ly/aZjRIE

Heavy skirmishes in Sadeghiyeh right now: http://bit.ly/amZ4jZ

Vid: 'Ya Hossein, Mir Hossein' chants in subway station http://bit.ly/aFEpWj

I uploaded a YouTube video -- Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest metro Death to dictator http://youtu.be/1RgfIvmQBh0?a

Update66: New video from a bus in Tehran, people chanting "Death to the Dictator": http://tinyurl.com/yjyrb8m

Heavy clashes around Azadi sq. following AN speech. Plain cloths & guards have entered the streets

uploaded a YouTube video -- Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest P2 http://youtu.be/5a-2MyxdOBI?a - uploaded a YouTube video -- 22 Bahman - Tehran - Sadeghiye Subway - P1 http://youtu.be/FBgG8DAthLE?a - Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest 22 Bahman P4 http://youtu.be/qhBFNLFP7wM?a

Heavy clashes around Azadi sq. following AN speech. Plain cloths & guards have entered the streets

Update67: Another video from today, metro station in Tehran: http://tinyurl.com/yjyrb8m

Heavy clashes around Azadi sq. following AN speech. Plain cloths & guards have entered the streets

Eyewitness: Ferdows Boulevard under the control of greens

Severe clashes in Isfahan, many injured

Hashemi has attended the rally http://bit.ly/a8rB54 #

huge clashes reported in Satarkhan

Aryashahri still fighting

Isfahan clashes intensify

People are moving towards Evin. Heavy traffic in Chamran & Yadegar Emam highways

Update68: It has been now confirmed that Rafsanjani took part in today's protest/celebrations

I uploaded a YouTube video -- Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest 22 Bahman P5 http://youtu.be/rsiAyVqeow4?a - Tehran - Death to dictator - P4 http://youtu.be/vxBwMTtDkQg?a

report of ppl have burned pictures of Ahmadi in Shiraz

Seems like IR will be under siege 4 the next 2 to 3 days. Ppl will not back down today

The streets leading to the IRIB (Seda O Sima) closed by security forces

Two Karroubi aides arrested & were sent to Evin prison http://bit.ly/b9p7Uu

Report clashes at Vanak Sq and Vesal St [fa] http://bit.ly/cJxkdX

Green protesters move towards TV building and other gather outside Evin

10000s ppl are moving from Aryashahr toward Evin prison

I uploaded a YouTube video -- 22 Bahman - Tehran - Vesal Str. - P6 http://youtu.be/uuQBfOIxp6E?a

. مردم پياده در خيابان هاي منتهي به انقلاب و آزادي ppl walking toward Enqelab and Azadi

Clashes in Isfahan b/w sec forces and plain clothes AND Greens

protesters are 3 km away from Evin prison

Steets leading to Evin Prison and IRIB are blocked and controlled by special guards

Heavy clashes at Mosadegh St. Many ppl arrested.

In Jallal Al Ahmad, Basij came with min-bus and are in severe clash with the people

http://www.youtube.com/watch?v=uOddbfEyEQ8 Empty streets while loudspeakers spout slogans : huge humiliation for SL.

Regime intimidated by brave female protesters": http://bit.ly/adlkXF

Security forces scatter ppl/ clashes in Vesal Shirazi, Fatemi, Setarkhan, Kargar streets & Vanak and Kaj squares

Les provinces iraniennes gagnées par la «vague verte» http://bit.ly/ccsbCd (Le Figaro

"YouTube (8) Iran Exclusive - Tehran 11 Feb 2010 Protest" ( http://bit.ly/afm8Xr )

Video footage of 22Bahman protests emerges: Despite restrictions on internet & communication http://bit.ly/cQN0X7

I uploaded a YouTube video -- Iran Exclusive - Tehran 11 Feb 2010 Protest http://youtu.be/3zL41xPe4ac?a -metrou, khandan Soroud , 22 Bahman http://youtu.be/bBQt3aXkkRw?a

11h00

Regime security forces target women protesters http://bit.ly/bbA9RD

eye witness: I heard shooting at Ashrafi Esfahani highway in Hakim Street I saw that the area was full of ppl. Cars honking

Vehicles have hot-water cannons which are being used on the people

buses filed with gurads are standing at the west field (Saadat Abad) & east field (Shahr Bazi) of Evin prison

RAHANA 01: clashes in Ashrafi Esfahani, Sadeqye, North side of Azadi Sq, also in Vesal St & Hafte Tir Sq

I uploaded a YouTube video -- Iran Exclusive - Tehran 11 Feb 2010 Protest http://youtu.be/npwZ9AdS7eA?a

Video Isfahan http://bit.ly/9UFLgy

Bassiji motor bic on fire in Tehran http://bit.ly/b8MyDz

Rashid Ghaleh Shahini, in body building championship painted his body entirely in green http://tiny.cc/Klxsz

Jaras: Clashes have spread to northern TH. Police very violent but had to retreat cuz was outnumbered by ppl

4 Girls arrested in Hafte-Tir Sq by Basij & transferred to undisclosed location [fa] http://bit.ly/avokqq

uploaded a YouTube video -- Exclusive: Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest p3 http://youtu.be/tOap8EmwT8c?a

Clashes escalating at Amir Abad near Tehran Univ dormitories http://bit.ly/9GRpKJ

Protesters clapping and singing laoud Yare Dabestani Man - Esfehan منhttp://bit.ly/divRsm

Jaras:heavy clashes around TH UNI dormitory between Karegar & jajal-al-ahmad streets

Driving of all vehicles or even walking toward the proximity of Evin prison is prohibited

2 women not wearing scarfs got arrested in Vali-Asr

Our hands were tied. Hopefully our friends in the provinces were able to do more

Jaras: police had 2 retreat in some areas cuz ppl r fighting back/cmmndrs r bringing more forces

Report of conflicts in Tehran and Esfehan [fa] http://bit.ly/b76fqD

I uploaded a YouTube video -- Exclusive Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest P5 http://youtu.be/-AKLsIq42Vg?a - Exclusive Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest p4 http://youtu.be/wKsSK-15saM?a

Buses full of security gurds around Evin prison, and Saadatabad stopping ppl

Still so many Greens out! After the Sec. forces tear gases, Basijis attacked ppl

in Ahvaz: "Death to the Dictator" slogan & the presence of anti riot forces http://bit.ly/cv7YcH

Reportes: Calshes at Chahrbagh Bala Blvd. in Isfehan

The henchmen attack ppl savagely at 2nd Sadegieh Sq, but ppl won't retreat http://bit.ly/9lISPf

Laila Zarei 27 years old is killed in Tehran (

Mir Hossein Mousavi takes part in #22Bahman Rally http://bit.ly/dgJeEo

After Basiji attacked the honking cars, they cont. their support for those on foot by turing on their lights! #

I uploaded a YouTube video -- exclusive Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest P7 http://youtu.be/vhdhBAcOJGo?a - Exclusive: Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest P6 - Clashes http://youtu.be/XlMunfhAk-c?a

Several mosques in the area around Azadi Square handed out gold coins to pro gov demonstrators

« “Army of Cake and Juice” at Ahmadinejad Speech »: http://bit.ly/beAJpd

Report of Greens demonstration in Ahvaz and Esfehan [fa] http://bit.ly/av5M4I

Reports of many injuries in Esfahan. http://bit.ly/a3pHUA

Sporadic clashes continue in THR,Isfahan,Shiraz & other cities

"Female protesters arrested in Vail Asr and Haft-e Tir": http://bit.ly/bFhhYH

Videos: Here you go --- several of the best now posted http://bit.ly/985lN4

12h00

Video: Regime Helicopters above Tehran 11 feb http://bit.ly/cSpWpX

I uploaded a YouTube video -- Exclusive Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest P8 http://youtu.be/7pF28IExqU0?a

2:33PM - VIDEO - "Basijis are attacking! Down With Khamenei!" http://bit.ly/bqr3b0

YouTube - exclusive Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest P9" ( http://bit.ly/dzPL1V ) - exclusive Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest P9 http://youtu.be/RrHnfKOtCRM?a

Green protest in Ahwaz, S.W. chanting Marg Bar Dictator. anti riot police there.ms http://bit.ly/aMvvRA

widespread clashes between plain clothes & supporters of Green movement at Amir Abad Shomali http://bit.ly/aJpYPj

People set government motorcycles on fire http://is.gd/89fTR

Massive number of Greens in most places, but they can't gather in one place. One chant and they get attacked!

VID: People chanting as Ahmadinejad was speaking: http://bit.ly/8YhTU7

"YouTube - ‫13 / تهران 22 بهمن / Tehran Feb 11‬‎" ( http://bit.ly/aWmsPw )

Live blog vidéos et news en français sur les manifestations du 22 Bahman en Iran http://bit.ly/dvvERz

Video: Anti-riot forces in Tehran street 11 Feb http://bit.ly/aht2Oh

Au moins 2 agences de presse, proches du régime, sont bloquées sur internet http://bit.ly/ah9K3Y

People in control of Ferdows Boulevard . People have made Baseej run away

member of Green movement in Shiraz: heavy security presence, at least 20 ppl arrested

I can also confirm protests in Ahvaz now - Confirmed protests in Tehran, Isfahan, Mashhad and Ahvaz - Partially confirmed protest in Shiraz - In Isfahan, people gathered on both sides of Si o Se Pol. Also, at least 5 people have been arrested

Heavy Clashes at Amirabad St. Bassij Open Fire on People.

I uploaded a YouTube video -- 22 Bahman - Tehran - P20 - Release the political prisoners http://youtu.be/qr6F8Lorf40?a - -- Exclusive Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest P10 http://youtu.be/yMy33y9H6fM?a

In Isfahan, clashes have been reported and the use of tear gas has been confirmed during protest

Protesters Gather on Yadegar Imam Road http://bit.ly/9QVf6c

Clashes in Shiraz": http://bit.ly/9F37zV

News from Tabriz: http://bit.ly/bcas0w http://bit.ly/c3I7c4 http://bit.ly/achdBc

http://twitpic.com/12kkh3 - تهران / 22 - YouTube - تهران فلکه صادقیه" ( http://bit.ly/akjYHd ) -

"Dozens Arrested at Sadeghieh Square & Other Areas | RAHANA" ( http://bit.ly/bmgitX )

Liveblog update: 3:14PM - Intense video - ppl shouting "Basijis have gone wild!", possible sound of shots http://bit.ly/bqr3b0

Protest in Ahvaz, people marched through the streets in the central part of the city

VID: Protesters throwing rocks: http://bit.ly/dcbgSK

Wow! Video: plain clothes in #22Bahman Protest http://bit.ly/clS4FS

Heavy clashes half an hour ago in Navab & Tohid, Sec forces fired air shots to scatter ppl

greenvoice reports of ongoing protest and clashes in Ahvaz.,sec frcs blocked downtown, armed agents on rooftops

"People set flag on fire and chant slogans against the regime during Ahmadinejad’s Speech":

I uploaded a YouTube video -- 22 Bahman - Tehran - Sadeghiyeh - P21 http://youtu.be/llKE_GEVsss?a

13h00

Radio: Tense situation in Sweden in front of the Iranian Embassy

color shot to identify protestors near Laleh Park http://bit.ly/a8vPF1

ادامه درگیری ها در تهران و چند شهر دیگر | رهانا | رهانا" ( http://bit.ly/bjnrJE )

clashes in front of State TV Center in Tehran - some protestorsBroken through Sec forces barriers

Clashes and protest continue in Tehran

I uploaded a YouTube video -- Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest sadeghieh http://youtu.be/U78TKqi8rdw?a

Groups of 100 are shaping in Northern Tehran. Around Vanak Sq. too so many ppl have gathered

greenvoice reports of at least 100 arrests in Mashad mostly students & young ppl

Five European ambassadors boycott Ahmadinejad speech http://bit.ly/bUe8Dt

At least 20 people have been arrested by security in Shiraz during green protests

Unconfirmed news from Tehran: 4 girls kidnapped by basijis in 7tir sq

Report from Tehran: In Enghelab sq basijis shooting in air to disperse ppl

Euronews: iran’s regime hadn’t experienced such day as today in last 30 years

clashes in Ebne Sina Hospital in Tehran where a lot of today's injured are transferred to

eyewitness: Basijis ran away by seeing the number of protestors in ferdousi blv in Tehran

sadegieh wounded taken to Sina Hospital, RGC already there to take them

Update87: In Tehran, clashes have now been reported from Vanak Square as well –

Emam hosein sq in Tehran full of pl chanting death to dictator (eye witness)

Youth arrested in Mossadegh an hour ago were put platic handcuffs and taken to building next to IRAN press agency!

I uploaded a YouTube video -- Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest 22 Bahman http://youtu.be/eFPDbdqmG34?a

shootings heard in Esfahan

Unconfirmed at least one was killed in Molasadra st in Shiraz

Swedish police repelled Iranian protesters who were attempting to take over the Islamic Republic's embassy

I uploaded a YouTube video -- 22 Bahman - Tehran - Sadeghiyeh - P21 http://youtu.be/w3_nwB776xI?a - Iran Exclusive - Tehran 11 Feb 2010 Protest http://youtu.be/h-YSaptIdNs?a

5 video’s from today http://www.rahesabz.net/story/10049/

Interesting photo showing basijis blocking ppl’s way http://dailyiran.blogspot.com/2010/02/blog-post_7612.html

Brutal treatment of protesters continues in Tehran, vid of tear gas use: http://tinyurl.com/yjyrb8m

Tehran On Fire http://bit.ly/9y6kxl [vid] #

Two new videos from Tehran of Greens and loudspeakers: http://tinyurl.com/yjyrb8m

"حسین کروبی: خشن‌ترین برخورد در ۸ ماهه اخیر را امروز دیدم | رهانا" ( http://bit.ly/cjcqCF )

Arrest counts so far: 100 people in Mashhad, 20 in Shiraz [fa]: http://bit.ly/dfPJBr http://bit.ly/d2vPbx

Mousavi ([fa] http://bit.ly/9S6ABg) and Rafsanjani ([fa] http://bit.ly/dmvoNF) showed up today.

I uploaded a YouTube video -- Iran Exclusive - Tehran 11 Feb 2010 Protest P13 http://youtu.be/WStmePusxQQ?a

1.5 hours ago there were clashes in Tohid & the forces tried to disperse people by shooting in the air

in Mashhad - 'bigger than ever' (source) Mullahs again joined the

Greens have manage to start a crowd of a few hundred north of Tehran. A big crowd around Vanak sq

Eyewitness report: many were arrested in west Tehran around aryashahr

Video: MUST SEE ripping of KHamenei and KHomeini pic in Tehran http://bit.ly/b7nYnZ

EMBASSY #22BAHMAN CEREMONY IN NY CITY HAS BEEN CANCELLED

"Latest Iran Video: The Marches of 22 Bahman (11 February — Set 1) | Enduring America" ( http://bit.ly/9iEFTJ )

The paper that proclaimed the "holocaust was a mere lie" now dubs homosexuality "the demon" http://bit.ly/aMg26C

Death In The Streets Of #Iran http://twitpic.com/12kpi9 |

Treading on Khamenei's poster: http://bit.ly/bPbFTe

I uploaded a YouTube video -- Iran Exclusive - Tehran 11 Feb 2010 Protest P12 http://youtu.be/LNDSafcHu-I?a

Thousands of green protesters are still on the streets, many gathered near Evin Prison

Two handicapped war veterans close to Karroubi (Askarian & Ahmad Nejad) were arrested [fa] http://sahamnews.org/?p=857

clashes between basijis on bike and demonstrators

14h00

Green supporters demonstration in Esfahan and Ahwaz http://bit.ly/aaO0oO

Forces are shooting at people with pellet guns. Many are wounded.

Ppl confronting basijis http://www.youtube.com/watch?v=jzLe6Xrwfrk

More shooting in Esfahan around 33Pol

Reports of clashes & arrests in Shiraz

Audio - Tehran Feb 11, police radio recording: http://is.gd/89Epz

http://twitpic.com/12kpi9 - من اطلاعی ندارم که این فرد

Nokia Siemens "instrumental 2persecution & arrests of Iranian dissidents",says #EU _ Telegraph http://bit.ly/byq4Ro

Just heard that Tara Sepehri, chair of Sharif uni Islamic Union (Anjoman Eslami) arrested

Protests continue in Shiraz. Reports of PPL still on the streets on Namazi St. & Chameron St.

Heavy clashes in Poonak Tehran

Report from 3 pm Tehran time! http://bit.ly/aPXo6N

I uploaded a YouTube video -- Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest in Metro 22 Bahman http://youtu.be/otsMUeT5mLo?a

Heavy clashes reported from Azadi Sq at 4:15pm, many injured, police using shred guns

I uploaded a YouTube video -- Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest Ferdosi St http://youtu.be/-UBgpRuOoGY?a

Apparently there're clashes going on in Enqelab Sq. now!

Photo of Sadeghie Sq this morning. #Tehran http://bit.ly/b2Q9Mq

report from the protests: http://bit.ly/9nny5g

uploaded a YouTube video -- Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest Aria Shahr http://youtu.be/_-G4cJpZfWU?a

France 24's Observers Liveblogging: http://bit.ly/b265Vp

Jaras calling 4 rally at 5pm at 6 places in TH including Evin + IRIB

Clashes in Valiasr intersection and Satarkhan. Crowd in growing.. heavy traffic!

Arrest of Bahais continues; Naghmeh & Taraneh Ghanouni & Riyaz Firoozmandi have been arrested

kalame:Zahra Rahnavard was assaulted by basijis at Sadeghieh sq - Zahra Rahnavard was beaten by a group of basijis, ppl helped her scape by making human chain around her

15h00

I uploaded a YouTube video -- Iran Tehran 11 Feb 2010 Anti riot forces in streets http://youtu.be/M5ZCv_BgH8I?a - Iran Tabriz 11 Feb 2010 Regime Protest http://youtu.be/qorGy8QVG-o?a

Reports say that Aryashahr of Tehran is in ppl’s hands also reported heavy clashes in and around Poonak

jaras - Rallies to be held in ChaharBagh of Isfahan starting at 5pm today http://bit.ly/b2cgez

Text in english and Farsi on the European Parliament's #Iran resolution http://tinyurl.com/yl9azff

Tehran photojournalist forced into exile for capturing post-election unrest _ france24 http://bit.ly/90BwyM

Urgent Urgent: we need help, In front of Sedao Sima and Evin prison

I uploaded a YouTube video -- Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest Political prisoner must ... http://youtu.be/dxclBm80sY8?a - Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest Death to dictator http://youtu.be/tLLmg26bQcw?a

100s of ppl have gathered around IRIB. Special forces have surrounded IRIB

Protesters in Tehran still continue to rally in diff parts of the city

Green to take streets again,regrouping in Aryashahr/Valie Asr

Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest Death to entire regime http://youtu.be/7p19fPQTCs8?a - Iran Tehran 11 Feb 2010 Regime Protest 22 Bahman http://youtu.be/5Q_7coX1R5A?a

More reports of clashes from Aryashahr and Ferdows Blvd in Tehran

There are reports many greens gathering and protesting in front of Iran’s notorious Evin prison

Heavy security measures in Ahvaz [fa] http://bit.ly/9nQZ7R

There are confirmed reports of dozens of arrests in Tehran. Number could be much higher

I uploaded a YouTube video -- Iran Isfahan 11 Feb 2010 Protest 22 Bahman http://youtu.be/SgJwwaDyPsU?a

Protester being beaten in Tehran by riot police (VIDEO): http://tinyurl.com/yjyrb8m

Vigil at the UN, brought to you by WIMV-NY http://whereismyvoteny.org/blog/ Happening soon!

Mousavi was headed towards Azadi Square on Azadi Avenue, when stopped and surrounded by sec forces

Mousavi was forced to return home and not allowed to reach Azadi Square

16h00

Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest in Metro http://youtu.be/xEQS8nzb5sI?a - Iran Tehran 11 Feb 2010 Beating young man http://youtu.be/ZbqVvLuEcJQ?a

Revolutionary Guard Rahim Razayi, the goon that murdered Leila Zareyi http://is.gd/8a2hr

Important Iran Tehran 11 Feb 2010 Beating young man http://bit.ly/aGgAKS

Solid montage of amateur videos of Iran protest rally (Feb 11) http://is.gd/8a13D

More anti-riot forces - Chinese-imported anti-riot vehicles reportedly been seen on Tehran streets http://is.gd/8a38G

I uploaded a YouTube video -- Iran Tehran 11 Feb 2010 Attacking protestors http://youtu.be/nBxKCY5PmUM?a

Iran state tv uses colour filter to shade out green on tv - 11 Feb protests (cont) http://tl.gd/8df7g

uploaded a YouTube video -- Iran Tehran 11 Feb 2010 Regime bike on fire http://youtu.be/u8XDSO18R_w?a

http://www.rahesabz.net/story/10068/ Clashes continue in Aryashahr & Ferdowsi Blvrd,shots fired

Sec forces have closed the northern st. of IRIB. PPl clash w/ sec guard bikers

http://twitpic.com/12ljo7 - تهران / - http://twitpic.com/12ljtf - تهران / 22

Brutal arrest of a demonstrator http://bit.ly/aDS7Kr THIS IS IR - WORLD MUST SEE

Street Barricades 11Feb http://bit.ly/bByQ7Q

Watching: crime crime / تهران 22 بهمن / Tehran Feb 11" ( http://bit.ly/a5LpKH )

http://www.youtube.com/watch?v=NCt2o87R2pA Large group using anything to make noise

Nightly chants to continue tonight at 10 THR [fa] http://bit.ly/d5Ct2J

حکایت جمهوری اسلامی در سالگرد تاسیس http://bit.ly/dcUcfC

YouTube - Iran Tehran 11 Feb-درست کردن سنگر -22بهمن" ( http://bit.ly/cNg1YK ) - "YouTube - ‫شکنجه جنایت، مرگ بر این ولایت ۲۲ بهمن، تهران‬‎" ( http://bit.ly/aIjzW0 )

17h00

One more worker activist arrested to prevent 22 Bahman protest movement http://is.gd/8abhH

"YouTube - ‫ضرب و شتم یک شهروند به دست نیروی انتظامی‬‎" ( http://bit.ly/bvRRPh )

'From February 1979 to February 2010' - Opinion by Akbar Ganji http://on.cnn.com/dfOhSB

"حکایت جمهوری اسلامی در سالگرد تاسیس" ( http://bit.ly/aiWig3 ) - "YouTube - Iran Tehran 11 Feb-فرار مزدوران از دست مردم 22بهمن" ( http://bit.ly/c15hkr )

Freshly updated real-time updates from #CNNIranDesk with latest video -- http://on.cnn.com/doXCPQ

surveillance van set on fire by the people in Sadeghiyeh

"YouTube - Regime bike on fire11.Feb(2) آتش زدن موتور بسیجیها 22بهمن" ( http://bit.ly/csFeOA )

Karroubi is fine but one of his bodyguards is in critical condition in hospital. http://bit.ly/Cjdeq

"ضرب و شتم زهرا رهنورد در راهپیمایی ۲۲ بهمن | رهانا" ( http://bit.ly/beLWkm ) - "دستگیری‌های گسترده در چند شهر ایران | رهانا | رهانا" ( http://bit.ly/bIRl29 )

Participation Front members Elahe Kouliai, Ahmad Shirzad were summoned by Gen Prosecutor office in Evin

A group of women arrested today are at Vozara detention centre & there's a large crowd there

Ali Shokorirad & Ali Hazeri members of Participation Front have been summoned by Gen Prosecutor office in Evin

"ضرب و شتم شهروندان توسط نیروهای نظامی | رهانا" ( http://bit.ly/c8j2MU )

lots of women arrested today are in Vozara penitentiary.. Huge crowd has gathered there

18h00

People are still protesting in close areas of Evin and they pursue their protests tonight

I uploaded a YouTube video -- Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest 22 Bahman http://youtu.be/YJZe4XAwpno?a

"کشته ندادیم که سازش کنیم/رهبر قاتل رو ستایش کنیم" ( http://bit.ly/aeUKpE )

SOME 150 PEOPLE ARRESTED WITHIN ONE HOUR : http://wp.me/pLNKa-mP

Tehran 11 Feb 2010 Protest 22 Bahman http://youtu.be/sB-352nLV0U?a

RFI_fa Report: Protests in cities in Europe against the Iranian government http://bit.ly/c1SsRA

Iran: Young people set fire to regime's flag while Ahmadinejad speaking in Azadi Square http://is.gd/8azgw

London, UK NOW! (11Feb) #22bahman protest 17:00-20:30 In Front of Iranian Emb; 16 Prince's Gate SW71PT

YouTube - Tear-gas against ppl 11 Feb پرتاب گاز اشک آور به سمت مردم22بهمن" ( http://bit.ly/9zrF1x )

Anniversaire de la Révolution islamique en I#ran : Khomeiny déchiré http://bit.ly/cDlZ53

Youth in Gonbad fight regime “goons” with molotov cocktails http://is.gd/8aA23

Heavy clashes continue in West of Tehran http://is.gd/8aAXl

EU statement: determination shown by protestors on Iran's streets clearly demonstrates strength of their desire for democracy

"YouTube - Tehran 11 Feb-این همه لشگر آمده علیه رهبر آمده22بهمن" ( http://bit.ly/c34Phv )

19h00

Look at @madyar Twitpic http://twitpic.com/photos/madyar for may photos of Tehran #22Bahman protests

"YouTube - Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest 22 Bahman" ( http://bit.ly/cg67Gx )

#22Bahman "Video Gallery: 22 Bahman Protests": http://bit.ly/8X68xo

4 pm. Westwood federal bldg protests, Los Angeles. Be there

YouTube - Tehran - 11 February 2010 - Karubi in Aryashahr" ( http://bit.ly/cGqAdK )

at 7h30 pm, more than 150 ppl were protesting in front of Evin prison

ShahreKord also turned GREEN! (Fa) http://bit.ly/dBge0m

7 Arrested in The Hague today! Zeven aanhoudingen bij demonstratie Den Haag http://is.gd/8aOVR

Iran Tehran 11 Feb 2010 Protest 22 Bahman 3 http://youtu.be/TIzeiFM4jZo?a - 2 http://youtu.be/Ok2Qp9jpzmw?a - 4 http://youtu.be/rRHEYPI9Wns?a - http://youtu.be/SStpmhgTb84?a - Tehran Aryashahr - 11 February 2010 - Death Of Russia.flv http://youtu.be/TTZSRtTWBkY?a

Will the world understand what the Iranian youth did today? http://bit.ly/dbbLPt

"YouTube - ‫جواب مردم به بلندگوی رژیم:مرگ بر روسیه22بهمن‬‎" ( http://bit.ly/csuAa2 )

20h00

Clashes in Stokholm infront of I.R Embassy: http://wp.me/sqRjC-sklm (Pics, Rep)

EU Parliament slams Nokia Siemens role in Iran http://bit.ly/d1gdHK

Anti-riot among people 11 Feb http://youtu.be/-JR5HS9O8iQ?a

For a full list of #22bahman videos check out http://www.youtube.com/user/onlymehdi

There were actually a few hundred brave souls out in below freezing weather in Amsterdam tonight. My fingers still... http://bit.ly/bDPOcQ

A mother reports on clashes in Isfahan’s Pole Felezi http://is.gd/8b369

Free Iran’ Chants Ring Out in #Rome _ WSJ http://bit.ly/dzQuFy

3 people killed during #22Bahman protests in Iran, 2 in Tehran 1 in Shiraz

LeMonde/En Iran, "la répression a montré son inefficacité": Pour Karim Lahidji http://bit.ly/cegrti

Thank you friends on #IranElection. Victory will be ours at last, No doubt about it. | Ma Piroozi! Ma bishomarim!

Appel à la Solidarité du Peuple Français avec le Peuple Iranien http://bit.ly/cHqcRk

Eng - Analysis of what happened #22Bahman by Greens of Sanaati Sharif Uni http://tinyurl.com/yd7uv43

21h00

40 women released from Vozara detention center after gathering & protests from their families

Violent confrontations outside the police clinic where families of injured #22Bahman detainees had gathered today - The response of the families to police attack was "How much did you get paid to take the youth" - protest by families at the Enghelab sq. detention center continued till 9pm tonight

According to a colonel of the police detention center in Enghelab sq, 1,000 people were arrested today

22h00

A report from Isfahan (10:00-12:30) http://bit.ly/9Q4Z41

For those who may doubt about the tremendous achievement of today's demo, pls read Sohrabestan (Fa) http://bit.ly/aTtCp3

Human Rights Activists Call On UN To Press #Iran For Access Of Monitors _ RFE/RL http://bit.ly/aDAwNY

Manifestion pour la liberté du peuple iranien - Paris http://tweetphoto.com/11071712

Greens in Germany (pictures) : http://bit.ly/caA4DL

March in solidarity with people of #Iran, TOKYO, Sun Feb 14 at 13:00 Aoyama Park Nogizaka http://azadi.jp

Member of Mousavi campaign arrested http://bit.ly/bM5Hg2

At least two detained following fighting in Shahrekord http://bit.ly/dvgLPK

CNN VIDEO: Demonstrations at Iran Embassy London Today #iranelection #22Bahman http://bit.ly/9ztxEo

23h00

Report of Popular Protests in Ahvaz http://is.gd/8bLYU

Complete report of the demos against the IRI 22 Bahman گزارش تکمیلی از 22بهمن http://is.gd/8bOos


Sources : _Weava - Ahura3 – Arezoumo - Atlsafa – arash_kaman1 - Bsalamati – CNNIranDesk – dadashiii – DaughterOfLight - democraticiran –Dputamadre - faghatfreedom – fahimn – FarshadPix – Freedom_azad - freedommesenger – FreeIran - Gesfandiari - Goftaniha – GreenQuran – greenwavejapan - hamidking – hollyinfrance – ikeoo – Iran1st - iran88 – irancitizennews - iraneema – IranRiggedElect – IranSIC - IranStreets – isavodj - J1T2 – jomhirani – JShahryar – jyjy - lissnup – lotfan – madyar - mamad2020 – manic77 - mbatlin – MikVerbrugge - moj98 - mousavifacebook – nchevre – negaratduke - oli2be – omidhabibinia - onlymehdi – omidhabibinia - oxfordgirl - pascaluccelli – PersianTechie - potkazar – RayMorrison - sayahcnn – SaeedCNN – sara055 - sbelg – shariatmadari – shokufeyesib - thinkiran – twitpersia - uruknet – xoix – XTRABallots

3

رسانه های ژاپنی: با میله های آهنی به معترضان حمله کردند

---------------------------------------------------------------------------

گزارش دریافتی: رسانه های بزرگ ژاپنی روز جمعه به صورت گسترده راه پیمایی اعتراض آمیز مردم ایران در روز 22 بهمن را بازتاب دادند .

روزنامه ماینیچی گزارش داد که در روز 22بهمن تظاهرات برنامه ریزی و سازماندهی شده از سوی دولت جمهوری اسلامی در میدان آزادی انجام شد، اما اصلاح طلبان و مخالفان رژیم نیز با وجود حضور نیروهای انتظامی فراوان دست به تظاهرات ضد دولتی زدند .

ماینیچی می نویسد که در جریان حمله نیروهای انتظامی رژیم جمهوری اسلامی به مردم معترض بیش از 100 نفر دستگیر شده اند .

ماینیچی نوشت که دولت جمهوری اسلامی از پیش تهدید کرده بود که هرگونه تظاهرات مخالف رژیم را سرکوب می کند و به همین دلیل اقدام به استقرار شمار فراوانی از نیروهای مسلح امنیتی در گوشه و کنار شهر تهران کرده بود .

به نوشته ماینیچی، رژیم جمهوری اسلامی برای متوقف کردن گردش اطلاعات نیز اقدام به محدود کردن فعالیت رسانه ها و اینترنت کرده بوده است .

این روزنامه بزرگ ژاپنی می نویسد، اما مردم اصلاح طلب ایران با وجود همه هشدارها و تهدیدهای رژیم دست به راه پیمایی آرام زدند .

این روزنامه افزود، در روز 22 بهمن راه پیمایی مخالفان نظام در ایران نه تنها در شهر تهران، بلکه در شهرهای بزرگ مشهد، شیراز، اصفهان و دیگر شهرها نیز برگزار گردید .

این روزنامه بزرگ ژاپنی می افزاید که مهدی کروبی و محمد خاتمی رییس جمهور پیشین ایران نیز در

راه پیمایی آرام شرکت کرده بودند، اما به وسیله نیروهای شبه نظامی بسیجی مورد حمله خشونت آمیز قرار گرفتد .

ماینیچی نوشت که دولت احمدی نژاد تلاش می کند که با مطرح کردن مساله اتمی و پرتاب راکت و ماهواره و تنش سازی میان ایران و کشورهای غربی، نگاه مردم ایران از وضعیت نااستوار کشور را منحرف کرده و چشم ها بسوی دشمن بیگانه ببرد، اما به نظر می رسد که در این موضوع موفق نبوده و بسیاری از مردم نسبت به پیروزی هایی که احمدی نژاد از آن به عنوان پیروزی ملی نام می برد، بی تفاوت هستند .

یومیوری دیگر روزنامه بزرگ ژاپن نیز با انتشار خبر راه پیمایی مخالفان رژیم جمهوری اسلامی در روز 22 بهمن گزارش می دهد که نیروهای امنیتی رژیم در جریان سرکوب راه پیمایان، بسیاری از مردم را بازداشت کردند .

یومیوری به نقل از شاهدان در محل تظاهرات نوشت که نیروهای امنیتی رژیم جمهوری اسلامی با میله های آهنی به راه پیمایی آرام مردم حمله کرده و آنها را بشدت کتک می زدنند .

یومیوری همچنین افزود که دولت ایران در روز 22 بهمن سایت جی گوگل که ایرانیان از آن برای فرستادن اطلاعات راهپیمایی به خارج از کشور استفاده می کنند را مسدود کرده بود .

4

اردبيل هرگز چنين جو امنيتي را برخود نديده بود

ارايش و حضور نيروهاي انتظامي سپاه بسيج و لباس شخصي در خيابانها و ميادين اردبيل بقدري زياد بود كه حتي تظاهركنندگان حكومتي هم تعجب كرده بودند

اردبيل كاملا به يك پادگان تبديل شده

تعداد تظاهركنندگان حكومتي حدود هزارنفر تخمين زده مي شود

بيتا

اردبيل

5

دو گزارش از ژاپن؛ نگرانی از سرکوب و برنامه های اتمی

---------------------------------------------------------------------------

گزارش دریافتی:

ژاپن نگران خونریزی مردم ایران از سوی رژیم جمهوری اسلامی است

وزارت امور خارجه ژاپن روز جمعه با انتشار بیانیه ای نگرانی خود از سرکوب و خونریزی مردم معترض ایران از سوی نیروهای رژیم جمهوری اسلامی را اعلام کرد .

کازوئو کوداما سخنگوی وزارت امور خارجه ژاپن در این بیانیه گفته که توکیو از روش های برخورد نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی با مردم معترض ایران که سبب مرگ و زخمی شدن آنها شده، نگران است .

کوداما افزوده که دولت ژاپن همچنین از اینکه رژیم جمهوری اسلامی فعالیت رسانه های آزاد در ایران را محدود کرده نیز نگرانی جدی دارد .

سخنگوی وزارت خارجه ژاپن گفت که کشورش از رژیم جمهوری اسلامی بشدت می خواهد که به حقوق اولیه مردم احترام بگذارد و در تدابیر اندیشی دادگری و انصاف را رعایت کند .

به گفته این مقام دولت ژاپن، بحران کنونی ایران باید از راه گفت و گوی میان رژیم و مردم ایران چاره جویی شود .

انتقاد شدید ژاپن از بالا بردن غلظت غنی سازی اورانیوم

دولت ژاپن از اینکه جمهوری اسلامی فعالیت های مربوط به غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را آغاز کرده، بشدت انتقاد کرد.

اوکادا وزیر امور خارجه ژاپن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که این رفتار رژیم جمهوری اسلامی به معنای زیرپا گذاشتن مصوبه های شورای امنیت سازمان ملل متحد است .

وزیر امور خارجه ژاپن افزوده که ژاپن خواهان حل صلح آمیز مساله اتمی ایران می باشد، اما این اقدام جمهوری اسلامی برای توکیو تاسف انگیز است .

اوکادا در این بیانیه از رژیم جمهوری اسلامی خواسته که برای حل مساله اتمی ایران سیاست های سازنده در پیش بگیرد و از متون مصوبه های شورای امنیت سازمان ملل متحد پیروی کامل کند .

6

موافقت احتمالی چین با تشدید تحریمها علیه رژیم تهران

---------------------------------------------------------------------------

رادیو آلمان: تصمیم ایران به غنی‌سازی اورانیوم تا سطح ۲۰ درصد باعث شده که موضع سرسختانه چین در مخالفت با تحریم‌ها و فشارهای یادشده با انعطاف‌هایی همراه شود. از زمان اعلام تصمیم ایران به تولید اورانیوم با غلظت ۲۰ درصد، چین در قبال تشدید تحریم‌ها سکوت اختیار کرده و صحبتی در مخالفت یا موافقت با آنها نمی‌کند.

یک سخنگوی وزارت خارجه این کشور تنها به گفتن این جمله اکتفا کرده است که «پکن قصد دارد در ارتباط با قطعنامه جدید شورای امنیت در مورد ایران نقش سازنده‌ای ایفا کند».

"ین جانگ"، کارشناس آکادمی علوم چین که یک مرکز تحقیقاتی مهم دولتی به شمار می‌رود، به خبرگزاری رویترز گفته است: «سکوت چین به معنای آن است که این کشور به طور اصولی مخالفتی با قطعنامه جدید شورای امنیت در باره‌ی برنامه هسته‌ای ایران ندارد».

7

وبلاگ؛ دفن جمهوری اسلامی در پادگان میدان آزادی

---------------------------------------------------------------------------

وبلاگ سهرابستان

اگر در روز 22 بهمن حتی یک نفر معترض هم در تهران به خیابانها نمی آمد باز هم پیروزی بزرگی برای جنبش سبز محسوب می گردید. حکومت برای اولین بار در عمرش بدست خودش بذر تردید و وحشت را در بدنه نظامی امنیتی حکومت کاشت. هر سال در 22 بهمن این نیروها در شهرهای خودشان در کنار خانواده و بستگانشان از تعطیلی 22 بهمن بهره مند می شدند و شاید برخی از آنها هم در راهپیمائی شهرشان شرکت می کردند.

امسال از مدتها قبل طرح آماده باش و اعزام به تهران به شهرستانها ابلاغ شده و این پیام آشکاری برای نیروهای امنیتی و نظامی بود که حکومت در پایتخت در مخمصه افتاده است. رژیمی که 30 سال توانسته بود ظاهر خود را حفظ کند برای اولین بار مجبور است وجود بحرانی عمیق و نگران کننده را برای بدنه داخلی اش آشکار نماید.

حکومت علاوه بر فراخوانی نیروهایش به تهران، ناچار از تهیه جمعیت مصنوعی از شهرستانها بود و بدون شک می توان گفت که بزرگترین جابجایی نیرو تاریخ این نظام با صرف میلیاردها تومان بودجه برای 22 بهمن برنامه ریزی شد. در عین حال این عملیات برای نیروهای حکومتی حاصلی بجز ایجاد وحشت و نگرانی از آینده حکومت نداشته است. برای آنها این سئوال مطرح است که چه اتفاقی در حال افتادن است که باید درصد عمده استعداد نظامی امنیتی کشور به تهران فراخوانی شود و چه سرنوشتی در انتظارشان است.

حتی در خصوص جمعیت راهپیمایان ویژه داخل میدان آزادی که از شهرستانها آورده بودند نیز مجبور به رعایت شدیدترین ملاحظات امنیتی شدند. در 11 مرکز تعیین شده برای اینکار در حاشیه تهران، هویت افراد کنترل شده و سپس آنها را سوار اتوبوسها نموده و همراه هر اتوبوس یک عضو رسمی سپاه بعنوان ناظر اعزام می کردند. اتوبوسها به هیچ وجه اجازه توقف در مسیر و پیاده یا سوار کردن افراد را نداشته و در مدخل میدان آزادی نیز کنترل مجدد توسط سپاه صورت پذیرفته و به افراد اجازه ورود به پادگان میدان آزادی را می دادند.

این تزریق وحشت و اضطراب از آینده حکومت در بین جمعیت اتوبوسی و ناظرین و دست اندرکاران مراسم و بویژه نیروهای فراخوان شده به تهران، در آینده بهای سنگینی برای حکومت خواهد داشت. این افراد به شهرهای خود باز می گردند و از آنچه اتفاق افتاده با خانواده و دوستان خود خواهند گفت. ولی مگر برای حکومت چاره ای جز این باقی مانده که برای امروز را به فردا رسانیدن چاره ای جز این داشته باشد؟

آیا واقعاً خامنه ای می تواند به چنین مراسم خفت باری در «پادگان میدان آزادی» افتخار کند؟ این رفتار فقط مختص حکومتهای اشغالگر است که در کشور اشغالی هیچگونه احساس امنیتی نداشته و ناچار است که با تدابیر امنیتی و بکارگیری وسیع نیروی نظامی و انتظامی، مراسمی نمایشی را برگزار نماید. حتی روسیه و کره شمالی هم می توانستند با صرف نیرو و بودجه کمتری، در برابر مردم فاقد سلاح تهران قشون کشی نموده و میدان آزادی را تبدیل به پادگان آزادی نموده و مراسم دلخواه خود را برگزار نمایند. نظیر سخنرانی امروز در تهران اشغالی را قبلاً صدام هم در سال 1360 در خرمشهر اشغالی در میان جمعیت هوراکش کرده بود.

اقتدار سرنیزه ای عمر کوتاهی دارد. برای مردم تهران که تا کنون در 8 ماه مبارزه مدنی خود با استبداد حتی یک کوکتیل مولوتف هم پرتاب نکرده اند و بر مسالمت آمیز بودن حرکت خود تأکید دارند، بزرگترین پیروزی در 22 بهمن همین بود که در مقابلشان حکومت ناچار به چنین بسیج نیرو و صرف بودجه ای میلیاردی شد. در عین حال بزرگترین شکست برای رژیم در 22 بهمن این بود که در حد یک حکومت اشغالگر تنزل یافت.

ولی سئوال مهمی که روز 22 بهمن بر جای گذاشت این است که حکومت بدون اینهمه نیروی کمکی از شهرهای دیگر تا چه حد توان حفظ پایتخت را دارد؟

8

بازداشت یکی از فعالان ستاد موسوی در شهر بانه

آژانس خبری موکریان

سرویس حقوق بشر

بازداشت یک فعال کرد در بانه

یک فعال کرد در شهر بانه به نام مهندس ابراهیم شریف پور روز بیستم بهمن ماه از سوی نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شد.

مهندس شریف پور عضو جبهه مشارکت و از فعالان ستاد مهندس موسوی درانتخابات اخیر در شهر بانه بوده است.

لازم به ذکر است تا لحظه تنظیم خبراز اتهام و محل نگهداری این فعال اصلاح طلب اطلاعی در دست نیست.

http://mukriannews.blogfa.com/post-470.aspx


9

دستگیری تعداد زیادی از اعضای ناظر ستاد موسوی بر سر صندوق‎

---------------------------------------------------------------------------

براساس خبری که به ندای سبز آزادی رسیده است از روز دوشنبه 19 بهمن ماه به اکثر فعالین ستاد مناطق مستقر در تهران ستاد میرحسین موسوی و یا نمایندگان آقای موسوی بر سر صندوق های اخذ رای در انتخابات تماس گرفته شده و از آنها خواسته شده که در ساختمانی در میدان آزادی حاضر شوند.

براساس این گزارش همه کسانی که این دفتر واقع در خیابان برادران مظفر مراجعه کرده اند بازداشت شده و به زندان اوین منتقل شده اند و از تعداد دقیق کسانی که بازداشت شده اند اطلاعی در دست نیست.

تنها چیزی که بر سر در محل احضار این افراد قابل رویت است تابلویی با عنوان دفتر پیگیری که مشخص نیست وابسته به کدام نهاد می باشد.

10

نظر چند تن از خوانندگان در باره تظاهرات دیروز و چهارشنبه سوری

---------------------------------------------------------------------------

در راهپیمایی دیروز به هرکسی مشکوک می شدند میگرفتند ما چند جوان بودیم که به سمت آزادی در حرکت بودیم که در اریاشهر درگیری روی داد و ما هم از خود دفاع کردیم بعد از این که به سمت آریاشهر آمدیم ناگهان ماموران به سمت ما هجوم اوردند وما را گرفتند بعد دیدیم کسی که با ما در درگیری بود و لباس ساده پوشیده بود جاسوس بود و ما رو لو داده پس ازان تا می توانستند با باتوم وکابل بر سرو بدن ما زدند ویک جوان را به یک پیرمرداحمدی نژادی دادنداو انقدر او را زد که بی حال شد سپس ما رادر کف یک اتوبوس خواباندن از قضا پسر کروبی در همان ماشین بود به محض این که شناختندش همه خبرنگاران وحشیانه از روی بدن ما رد شدند و له می کردند تا مصاحبه کنند بعد از ان ما به بازداشتگاه رفتیم موبایلم را گرفتنددر بازداشتگاه یکی تیر خورده بود سربازان مهربان تر بودند کمک کردند که پانسمان کنند و همه ما را بعد از تعهد و عکس آخر شب آزاد کردند ولی موبایلم را درمیان موبایلها ندیدم و گفتند بسیجی ها موبایلت را دزدیدندو ده نفر را که نارنجک دستی و سنگ داشتند برای محاکمه بردند و همه میگفتند اینها به اتهام محاربه به اعدام محکوم خواهند شد چون اگر بسیجی تجاوز کند بزند بکشد صواب بهشتی برده ولی اگر ما از خود دفاع هم کنیم باید اعدام شویم

****

من هم مثل دوستان خودم و مردم خودم دیروز 22 بهمن 88 رفته بودم تا در تظاهرات شرکت کنم و خفقان شدیدی بود 6 نفر راخودم با چشم خودم دیدم که در میدان صادقیه به وضع کاملاً وحشیانه و اسف بار دستگیر کردند .دربین کسانی که به نفع دولت جمع شده بودند دختر خانمی را با مادرش دیدم که بدون هیچ ترسی پارچه سبز در دست داشت با او صحبت کردم دلش خیلی پر بود . اما چند نکته را خدمت دوستان بگویم. رژیم چند تا کار کرده بود که لازمه بهشون توجه کرد .1-به محض احساس خطر بلافاصله شخص مشکوک را با ضرب و شتم و شیطان اکبر گویان و با کتک بوسیله انواع لوازم برقی و غیر برقی دستبند زده و میبردند،دلم خیلی شکست 2 - نیروهای زیادی را با لباس شخصی و صورت تراشیده بین مردم رها کرده بودند تا هر حرکتی را خفه کنند 3 - تعدادی نیرو را با لباس نو رفتگران و با جارو( به همراه دسته جارو)در گوشه هایی نشانده بودند تا به موقع وارد عمل بشوند. اینا هنوز فکر میکنند که زمان پیغمبرشونه و این هم جنگ احده. به راحتی میشه فهمید که این شیطان صفتان چقدر از نیروی مردم واهمه دارند. به امید پیروزی

****

من نمیدونم چی بگم ولی ازتون می خوام از مجامع بین المللی بخواهید با حضور نیروهای سازمان ملل اجازه ی یک راهپیمایی رابرای مردم آزاده ی ایران بگیرند مگر می شود مردم را با دست خالی به رویارویی با این جنایتکاران فرستاد دیروز با خانواده در ایران تماس گرفتم گفتند حکومت نظامیه همه جا گاردونیروهای ویژه هستند!صرف اینکه از مردم بخواهنددر راهپیمایی شرکت کنند کاردرست نمیشه باید کسانی رهبری جنبش را بدست بگیرند که تاکتیک شناس باشند واز قبل همه ی تدارکات را برای حفاظت از مردم داشته باشند

****

ميدونيد چرا امروز جنبش نتوانست مثل مراسم هاي قبلي موفق باشد دليلش بي خاصيتي رهبران جنبش به ويژه موسوي است موسوي يك فرد بي عرضه هست اگر خوب جنبش رو رهبري ميكرد الان جنبش خيلي جلوتر بود جنبش به يك رهبر واقعي نياز داره امروز مردم سر در گم بودن و پخش شده بودند نمي دونستن چه كار كنند يه كمي هم ترسيده بودند البته جوانان مخصوصا پسرا در اريا شهر عالي بودند . يك بسيجي مزدور از من و خانواده ام عكس گرفت شايد چند روز ديگه عكس ما رو روي گرداب قرار بدهند اما نميترسم ترس برادر مرگه به هر حال كاش زودتر جنبش يك رهبر واقعي پيدا كنه كه مردم بدانند بايد چه كار كنند

كاوه از تهران

****

بايد واقع بين باشيم

امروز جنبش سبز پس از هفت ماه برد(23 25 26 27 28 30 خرداد 7 و18تير 8مرداد (چهلم ندا و شهدا) روز قدس 13 آبان 16 آذر وفات منتظري و عاشورا)اولين باختش رو متحمل شد و اين باخت نتيجه بيانيه هفدهم افتضاح آقاي موسوي و مصاحبه نسنجيده آقاي كروبي كه دولت رو پذيرفته بود

مردم ما بسيار باهوشند و هرجا رهبران جنبش لغزشي داشته باشند بلافاصله براي مدت كوتاهي از آنها فاصله ميگيرند

چون محال بود مردميكه عاشورا آنچنان شجاعانه پا به ميدان گذاشت نا اميد شود

از سران جنبش ميخواهيم ازين پس با درايت بيشتري بيانيه صادر يا سخن بگويند

جنبش سبز ازين شكست كوچك درس بزرگي خواهد گرفت و پرقدرت راهش را خواهد پيمود اين از طنين الله اكبري كه هم اكنون محله گيشا رو پر كرده قابل پيشبيني است

****

پیروزی یعنی اینکه دهه فجر را برایشان در سراسر جهان به کابوس تبدیل کردیم… …پیروزی آنجاست که شب ۲۲ بهمن تا صبح دم هر تیر چراغ برق و زیر هربلند گو یک بسیجی تا صبح خوابید... پیروزی آنجاست که به کروبی، خاتمی ، زهرا رهنورد حمله ور میشوند و محمد رضا خاتمی و زهرا اشراقی و علی کروبی را دستگیر میکنند و تمام خبرگزاری های جهان آنرا مخابره میکنند … پیروزی آنجاست که صدا و سیما رسوا مجبور میشود روی تصویرهای سبز فیلتر بگذرد و سخنرانی ا.ن (احمدی نژاد) را چند بار قطع کند تا صدای مرگ بر دیکتاتور و دروغگو مردم شنیده نشود … پیروزی آنجاست که ما حضور داریم و آنها از ترس بر خود میلرزند…. ما در این ده روز همه جا حضور داشتیم و آنها ده روز در کابوس و ترس به خود لرزیدند.... از نوفل لوشاتو تا کنسرت های نمایشی در ایتالیا و هلند و بلاخره در میدان آزادی تهران، در بازار تبریز، رو ۳۳ پل اصفهان ، در شیراز… ما پیروزیم چون بیشماریم و بی باک.... اندکی صبر سحر سبز نزدیک است ..

****

22 بهمن هم تبریک هم تسلیت

بهمن تمام شد هر چند اشتباه داشتیم

چهارشنبه سوری روز ماست.روز متعلق به ملت ایران است!حکومتیان جرات مصادره آن را نخواهند داشت.

****

در باره دفن جمهوری اسلامی در پادگان میدان آزادی در 22 بهمن

باید گفت چهارشنبه سوري روز دفن رژيم است فعلا اين مرده در سردخانه منتظر نوبت است


11

Arash Aryana:

روزی که امیرکبیر گریست

Die Anzeige dieses Bildes wird in Ihrem Browser möglicherweise nicht unterstützt.

روزی که امیرکبیر گریست

سال 1264 قمرى، نخستين برنامهى دولت ايران براى واکسن زدن به فرمان اميرکبير آغاز شد. در آن برنامه، کودکان و نوجوانانى ايرانى را آبلهکوبى مىکردند. اما چند روز پس از آغاز آبلهکوبى به امير کبير خبردادند که مردم از روى ناآگاهى نمىخواهند واکسن بزنند. بهويژه که چند تن از فالگيرها و دعانويسها در شهر شايعه کرده بودند که واکسن زدن باعث راه يافتن جن به خون انسان مىشود

هنگامى که خبر رسيد پنج نفر به علت ابتلا به بيمارى آبله جان باختهاند، امير بىدرنگ فرمان داد هر کسى که حاضر نشود آبله بکوبد بايد پنج تومان به صندوق دولت جريمه بپردازد. او تصور مى کرد که با اين فرمان همه مردم آبله مىکوبند. اما نفوذ سخن دعانويسها و نادانى مردم بيش از آن بود که فرمان امير را بپذيرند. شمارى که پول کافى داشتند، پنج تومان را پرداختند و از آبلهکوبى سرباز زدند. شمارى ديگر هنگام مراجعه مأموران در آب انبارها پنهان مىشدند يا از شهر بيرون مىرفتند

روز بيست و هشتم ماه ربيع الاول به امير اطلاع دادند که در همهى شهر تهران و روستاهاى پيرامون آن فقط سىصد و سى نفر آبله کوبيدهاند. در همان روز، پاره دوزى را که فرزندش از بيمارى آبله مرده بود، به نزد او آوردند. امير به جسد کودک نگريست و آنگاه گفت: ما که براى نجات بچههايتان آبلهکوب فرستاديم. پيرمرد با اندوه فراوان گفت: حضرت امير، به من گفته بودند که اگر بچه را آبله بکوبيم جن زده مىشود. امير فرياد کشيد: واى از جهل و نادانى، حال، گذشته از اينکه فرزندت را از دست دادهاى بايد پنج تومان هم جريمه بدهي.. پيرمرد با التماس گفت: باور کنيد که هيچ ندارم. اميرکبير دست در جيب خود کرد و پنج تومان به او داد و سپس گفت: حکم برنمىگردد، اين پنج تومان را به صندوق دولت بپرداز

چند دقيقه ديگر، بقالى را آوردند که فرزند او نيز از آبله مرده بود. اين بار اميرکبير ديگر نتوانست تحمل کند. روى صندلى نشست و با حالى زار شروع به گريستن کرد

در آن هنگام ميرزا آقاخان وارد شد. او در کمتر زمانى اميرکبير را در حال گريستن ديده بود. علت را پرسيد و ملازمان امير گفتند که دو کودک شيرخوار پاره دوز و بقالى از بيمارى آبله مردهاند. ميرزا آقاخان با شگفتى گفت: عجب، من تصور مىکردم که ميرزا احمدخان، پسر امير، مرده است که او اين چنين هاىهاى مىگريد. سپس، به امير نزديک شد و گفت: گريستن، آن هم به اين گونه، براى دو بچهى شيرخوار بقال و چقال در شأن شما نيست

امير سر برداشت و با خشم به او نگريست، آنچنان که ميرزا آقاخان از ترس بر خود لرزيد. امير اشکهايش را پاک کرد و گفت: خاموش باش. تا زمانى که ما سرپرستى اين ملت را بر عهده داريم، مسئول مرگشان ما هستيم.

ميرزا آقاخان آهسته گفت: ولى اينان خود در اثر جهل آبله نکوبيدهاند

امير با صداى رسا گفت: و مسئول جهلشان نيز ما هستيم. اگر ما در هر روستا و کوچه و خيابانى مدرسه بسازيم و کتابخانه ايجاد کنيم، دعانويسها بساطشان را جمع مىکنند. تمام ايرانىها اولاد حقيقى من هستند و من از اين مىگريم که چرا اين مردم بايد اين قدر جاهل باشند که در اثر نکوبيدن آبله بميرند

روحش شاد یادش گرامی

مطالبی از فیسبوک

Shirin Khorramdin

شکست مفتحضانه باند خائن و محافظه کار جرس با پروژ مسخره و مضحک اسب تروا در میدان ازای

مردم جوانان امروز ماهیت و اقعی باند همراه و هگام رژیم را دیدند -دیگر به شما و پروژه های جعلیتان اعتبار نخواهند کرد راهی یگر بباید رفت و

روشی نوین و بدور از مماشات و تله گذاری

احسان محمدی

حرف های تفرقه امیز ممنوع

Atefeh Eghbal

شیرین عزیز شما امروز چرا به جرس بند کردی. اتفاقا خبرهای خوبی از صحنه میگذارند. فعلا باید یقه خامنه ای و پشتیبانانشان که دارند در صحنه جوانهای ما را میشکند را چسبید

Mehran Mahbobi

عاطفه جان بیخودی موضع نگیر. کمی فکر کن. منهم می خواهم ببینم چی شده. ما که با هم دعوا نداریم . اینها نقشه دارند. گفتند رفسنجانی درست قبل از امروز با خامنه ای صحبت داشته و یک قرار هایی گذاشتند. اینها می دونستند که مردم قصد رادیو تلویزیون را دارند و کارشان تمام است و برای همین از قبل بین خودشان قرار گذاشتند و در ظاهر قضیه یک غش و ضعف هم آقای کروبی برا ی ما می کند و بعد بگوید خوب بهر حال دولت سر کار است و برویم به کار و بار خودمان برسیم . نه عزیزم موضوع پریدن به جرس و غیره نیست موضوع یک توطئه ای است که پنهان بدور از چشم مردم بین اینها ردو بدل می شود. ما این ردو بدل ها را زمان انقلاب بهمن بین شاه و خمینی بسیار دیدیم. و دیدیدم که چطور در هایز دو ماه قبل از انقلاب آمد ارتش را دست نخورده سپرد به خمینی که تا آنجاکه می خواهد از انقلابیون اعدام کند و انقلاب بهمن را سرکوب کند. حالا فقط سی ان ان و بی بی سی و همین همپالگی های اسلامی رژیم به این انقلاب بهمن اسلامی می گویند ولی برای ما انقلابیون آن زمان میدانیم که اینها همه سیاه بازی بود که سر انقلاب را ببرند. حالا ما به جرس و غیره نمی پریم ولی خوب فکر کنن یک کاسه ای زیر یک کاسه دیگر نیست؟! چرا همین جرس اعلام نکرد مردم چی کار کنید. نمی توانند بگویند چکار کنند؟ نمی توانند بگویند که از کجا مردم به کجا بروند و چرا نگفتند در میدان آزادی مردم جمع شوند؟ چرا هویت سبزی ها مردم عادی را با شرط دست و پایشان را می بستند که چه کار نکنید و چه کار کنید. این شعار رفراندوم یک مرتبه از کجا آمد. مگر می شود دولتی که دست اش بخون مردم آغشته است را راضی کرد که رفراندوم کند؟! حالا هر نیتی دارند بکنار . چرا دول غرب حاضر می شوند گزارش فقط از سخنرانی احمدی نژاد تهیه کنند؟ روزنامه نگاران غرب از کی این همه سر بزیر شده اند؟ چرا یک گزارش از خیابان ها غیر از تجمع آقای احمدی نژاد نبود؟! بابا کمی فکر کنید! اینطوری که بازم دو دستی می افتیددست این جانی ها! باور کنیدکه اگر آمریکا تا بحال به ایران حمله نکرده بخاطر همین اعتراضات مردم بوده اگر چنین نبود همان بلایی که سر عراق در آوردند سر ما هم در می آوردند. و اینکه از مردم و اعتراضات آنها گزارش تهیه نمی کنندو مدام با تهدید های اقتصادی و نظامی ایران را تحدید میکند روی همان سیاست جنگ طلبی و منافع همیشگی تروریست ها از دول غرب گرفته تا همین جمهوری اسلامی. کمی فکر کنید! چه سرنوشتی را بایدبرای خود رقم بزنیم؟ همین غش و صعف های آپوزیسیون طرفدار نظام که همیشه از زمان قطب زاده و مجاهدین و بنی صدر و خاتمی و الان میر حسین و کروبی بوده و خواهد بود آیا این آنی است که شما از آینده خود در یک جامعه برای زندگی متوقع هستید؟!


ماهی در خاک Mahidarkhak

مرگ بر جمهوری اسلامی چه اصلاحطلب چه اصولگرا. چه خامنهای، چه رفسنجانی، چه کروبی، چه احمدی نژاد، چه " یا حسین میر حسین" موسوی.

Atefeh Eghbal

مهران و شیرین عزیز من بحثم اصلا این نیست. الان هم روی این موضوع با شما اینجا بحث نخواهم کرد برای اینکه جایش اینجا نیست.بحث من این نیست که انحرافات و کجروی ها را نگوئیم اگر مطلبی را که من چند روز قبل در مورد نوشته ابراهیم نبوی نوشتم بخوانی می بینی که من بسیار عمیق تر به این مسئله نگاه میکنم. مشکل این است که شما می آئید زیر چند مطلب کامنت های این چنی... نی می گذارید و به جرس میپرید و همه فکر میکنند که مشکل شما با سایت خبرگزاری بنام جرس میباشد. هیچ کس هم حرف شما را نمی فهمد و بعنوان هوچی فهم میشود. من حرفم این است میگویم که دوستان نقد دارید. اختلاف دارید. و اصلا تضاد اساسی و ماهوی دارید اکی بیایید اینرا در یک مطلب درست بنویسید و مفاهیم را یک به یک تعریف کنید و علت تضاد را بگوئید و بگذارید دیگران هم آنرا در صفحه خود بگذارند و زیر آن مطلب مشخص بحث در گیرد. این بحث سازنده خواهد بود. ولی دوست من با کامنت های پراکنده در زیر مطالبی که اصلا ربطی به موضوعی که شما مطرح میکنید ندارد مسئله ای حل نمی شود هیچ بلکه باعث سوء تفاهم میشود. موفق باشید عاطفه اقبال

حسین کروبی: خشن ترین برخورد در ۸ ماهه اخیر را امروز دیدم

سالگرد انقلاب ایران، علی کروبی فرزند مهدی کروبی توسط نیروهای انتظامی دستگیر شد. حسین کروبی برادر وی میگوید، ماموران با لباس فرم به صورت حجتالاسلام کروبی گاز اشک آور زده اند.

مهدی کروبی نامزد معترض به نتیجه انتخابات روز ۲۲ بهمن دقایقی پس از پیاده شدن از خودروی خود در بزرگراه اشرفی اصفهانی نرسیده به میدان صادقیه تهران، مورد حمله نیروهای انتظامی و لباس شخصی قرار گرفت.


حسین کروبی فرزند وی میگوید ماموران ملبس به لباس فرم، به صورت پدرش گاز اشکاور شلیک کردهاند.


به گفتهی حسین کروبی مردم هیچ شعار تندی نمیدادند، اما به محض پیوستن آقای کروبی به آنان، ماموران انتظامی شروع به ضرب و شتم مردم و آقای کروبی و اطرافیان وی کردند.


علی کروبی فرزند مهدی کروبی نیز در جریان درگیریهای ۲۲ بهمن دستگیر شده است.




دویچه وله: آقای کروبی، خبر دستگیری برادرتان صحت دارد؟


حسین کروبی: بله ایشان همراه ما بود که با حاجآقا رفته بودیم. گویا نیروی انتظامی ایشان را شناسایی کرده بود و درگیری که شد، آمدند ایشان را گرفتند و بردند.


یعنی شما دیدید؟ جلوی چشم شما ایشان را دستگیر کردند؟


من خودم ندیدم؛ ولی محافظان حاج آقا گفتند که دیدند بسیجیها او را گرفتند و بردند. فضای خیلی خشنی بود و درگیری شدید بود. من هم به این خاطر ندیدم او را چگونه بردند.


این درگیری دقیقاً کجا رخ داد؟


خیابان اشرفی اصفهانی، نرسیده به فلکهی صادقیه.


برای خود آقای کروبی مشکلی پیش نیامد؟


ایشان خیلی گاز اشکآور استنشاق کرد. گاز اشکآورهایی که به صورت اسپری، به عنوان سلاح فردی در اروپا فروخته میشود، زیاد به صورت ایشان زدند. خود نیروی انتظامی هم با تفنگهایشان گاز اشکآور شلیک میکردند. صحنه خیلی خشن بود. هم گاز اشکآور خیلی زیاد بود و هم این که مردم را به شدت میزدند. حتی یکی از محافظین ایشان زخمی شد و او را به بیمارستان منتقل کردند. یعنی من خشنترین برخوردی که در این ۷−۸ ماهه شده بود را امروز دیدم.


یعنی نیروهای انتظامی، با لباس نیروی انتظامی به طرف حجتالاسلام کروبی گاز اشکآور شلیک کردند؟


بله؛ نیروی انتظامی گاز اشکآورش را با تفنگ شلیک میکرد. لباس شخصیها هم با اسپریهای سلاحهای فردی میآمدند جلوی ایشان و گاز را به صورت ایشان میپاشیدند. به همین خاطر با وجودی که الان دو سه ساعت از درگیری میگذرد و ما خانه هستیم، صورت و ریهی ایشان هنوز دارد به شدت میسوزد.


حضور مردم چطور بود؟


ما در خیابان اشرفی که پیاده شدیم، مردم پشت سر حاج آقا، او را همراهی میکردند. ولی وقتی به جمعیت رسیدیم، شاید در فاصلهی ۳۰ ثانیه یکباره نیروهای لباس شخصی به ما حمله کردند. یعنی جمعیت زیاد را که دیدیم و به آنها ملحق شدیم، ریختند و به شدت برخورد کردند. نمیخواستند حاج آقا به جمعیت زیادی که آنجا جمع شده بودند، ملحق شوند. حتی از دوساعت قبل از آن هم بچه هایی که آنجا بودند به ما خبر میدادند و میگفتند که به شدت بین مردم و نیروی انتظامی درگیری است. یعنی نیروی انتظامی مردم را میزدند که متفرق شوند، ولی مردم دوباره جمع میشدند. یعنی از دو ساعت پیش از رفتن ما، آنجا محل درگیری شدید بوده است.


آقای کروبی، خبری از آقای موسوی و آقای خاتمی دارید؟


خیر من خبری از آنان ندارم. فقط به من گفتند که آقای خاتمی هم حضور پیدا کرده بودند، ولی از ماشین پیاده نشدند. دیدند فضا مساعد نیست، پیاده نشدند.


خبر دارید که الان اوضاع تهران به چه صورت است؟


اخباری که از بچه ها در خیابانها و میادین میگیریم حاکی از آن است که درگیری خیلی شدید است و نیروهای امنیتی و انتظامی هم خیلی زیاد هستند. از میدان هفت تیر تا خیابان انقلاب، بلوار کشاورز و تمام مسیرهای راهپیمایی پر از نیروهای انتظامی و همینطور لباس شخصیها است.


آقای کروبی هنوز صحبت خاصی برای مردم نکرده اند؟ با توجه به این که به ایشان اجازه داده نشده در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنند؟ آیا پیامی برای مردم ندادند یا مایل نیستند که پیامی بدهند؟


ایشان حتما پیامشان را تا چند روز آینده در قالب یک بیانیه خواهند داد. کار حکومت امروز خیلی زشت بود. آنجا که ما حضور داشتیم، مردم اصلا شعار تند و افراطی نمیدادند. فقط ابراز احساسات میکردند. امروز هم تمام برنامه ی حکومت این بود که آقای کروبی با مردم قاطی نشوند. یعنی جمعیت اطراف ایشان را نگیرند که در راهپیمایی شرکت کنند. اصلا همهی هدف این بود که ایشان در راهپیمایی شرکت نکند. والا این که بگوییم شعاری داده شد و به خاطر شعار با مردم برخورد کردند، نه! اصلا مردم امروز شعاری ندادند. اینها از دیروز هم چند نفری از اطرافیان و نیروهای ما را که همراه حاج آقا در مراسم شرکت میکردند، دستگیر کردند، چند نفر را هم به اطلاعات احضار کردند و از آنها تعهد کتبی گرفتند که دیگر آقای کروبی را همراهی نکنند.


منظورتان محافظان آقای کروبی هستند یا نیروهای سیاسی اطراف آقای کروبی؟


علاقه مندان و دوستان خودمان که همراه ایشان میآمدند. چند نفرشان را دستگیر و چند نفرشان را هم به وزارت اطلاعات خواستند، از آنها تعهد کتبی گرفتند که دیگر حق ندارید همراه آقای کروبی در هیچ راهپیمایی شرکت کنید.


چه کسانی را دیروز دستگیر کردهاند؟


از دوستان خود ما هستند؛ یکی از آنها جانباز است، یکی فرزند شهید و دیگری هم یک رزمنده است. بچه هایی که اطراف ما هستند، همه از این طیف اند.


مصاحبهگر: میترا شجاعی

تحریریه: یلدا کیانی

دویچه وله

فیس بوک اتحاد جمهوریخواهان ایران

Elahe Zartoshti

چشمت کور دندت نرد تا تو باشی درخواست مسالمت آمیز نکنی...اینها خودشونو گیر آوردند یا این ملتو...اون رفسنجانی کثافت تو صفّ دولتیها بود امروز...بعد ملت ما دلشون خوش به سران جنبش سبز که بیعرضهترین رهبران یه جنبش هستند ما ندیدیم هیچ جای دنیا بخواهند با یک رنگ سبز دولتی را عوض کنند...خیانت پشت خیانت به نسل جوان ایران...خاک بر سر ما با این احمقها که از مر... دم دعوت میکنند بیان کتک بخورند و یا کشته بشوند......۸ ماه ما ناظر از بین رفتن جوانهای مردم شدیم و هیچ اتفاقی هم نیفتاد.....امیدوارم مردم بریزند همه جا را بگیرند و این کثافتها را به در آویزان کنند..هر کی که عمّامه به سر داره یا خائن به ایران......مخصوصا اون رفسنجانی کثافت به تمام عیار که فقط منافع خودش را در نظر داره...امروز فائزه خانم کجا بود ..حتما ور دست بابای کچلش تو صفّ طرفداران احمدینژاد

Sorkhabad Irani

با تمام ترفندهای مزدوران استحاله چی

در خارجه با اسب تراواشون و یا اونهایی که سعی می کنند هر چی میخوان را از درون این رژیم ضد بشری طلب کنند

خلاصه دلشون میخواهد افعی ولایت واسه اونها کبوتر بزاد

ولی رزمندگان شرافت ملت توانستند دنیا را با خودشون همراه بکنند

ما داریم این جنبش سی ساله را با 150000 شهید می رونیم جلو هر چه جلوتر میریم اونهایی که اهل سرنگون کردن این رژیم پتیاره ها هستند با ما چفت تر میشن نترسید نترسید ما همه با هستیم

یک چهار شنبه سوری به این رژیم ضد بشرها و پاسدارهای دیوس نشان بدهیم که حال کنند

از همین امشب علاوه بر الله و اکبرهای شبانه و شعار نویسی و شبنامه ها خودمان را برای دوتا کار اساسی آماده کنیم اول تا اونجا که میتونیم نارنجک و کوکتل مولتوف و ترقه های قوی را برای چهارشنبه سوری آماده کنیم

!

دوم باید وارد یک فاز عموی اعتصاب سراسری بشیم

بچه ها توجه داشته باشید رهبری قیام عمومی دست اونهایی هست که تو صحنه قیام عمل می کنند

باید اشرف نشان عمل کنید

هیهات من الذله

ما زن و مرد جنگیم بجنگ تا بجنگیم

نترسید نترسید ما همه با هم هستیم ملت بی شکستیم

این رژیم باید سرنگون بشه تا ایران درست بشه

تا این رژیم هست قتل و کشتار هم هست

حق پشت و پناه تان

ما صد روی صد پیروز می شویم شک نکنید چیزی به سرنگونی تمامیت این رژیم ضد بشری جهل ولایت فقیه نمانده است

خامنه ای بدونه بزودی سرنگونه

سوالات امتحان تاریخ در 100 سال بعد

Sam Irani:

- بعد از خاندان پهلوي کداميک از سلسله هاي زير زمام امور را در دست گرفتند؟

سلسله آشوريان

سلسله اشکانيان

سلسله صفاريان

سلسله آخونديان

جواب: سلسله آخونديان درست است

2 - سلسله آخونديان چند سال در ايران فرمانروايي کردند؟

جواب: کمتر از سي و یک سال

3 - چند تن از پادشاهان دوره آخونديان را نام ببريد

جواب: سلطان علي قاتل - اکبر شاه فاضل - آغا محمد خان اصلاحچي - محمود انتری نژاد ملغب به محمود خالي بند

4 - در زمان کداميک از پادشاهان آخونديان بود که خوابگاه دانشگاه تهران را به توپ بستند و روزنامه ها را تعطيل کردند؟

جواب: در زمان آغا محمد خان اصلاحچی

5 - آغا محمد خان اصلاحچی در برابر ظلم و جور بازماندگان مغول و تاتار و لباس شخصي ها چه اقدامي انجام داد؟

جواب: هيچي. لبخند ميزد !

6 - وقتي قشون امپراطوري آتازوني هواپيماي اير باس ايران را در آسمان خليج فارس منفجر کردند سلاطين آخونديان چه کردند؟

جواب: هيچي. قطعنامه اتش بس را امضا کردند و جام زهر را سر کشيدند

7 - وقتي قشون طالبان به کنسول ايران در هرات حمله کردند و همه ديپلمات هاي ايراني را تير باران کردند حکمفرمايان ايران چه کردند؟

جواب: هيچي. اولش يه خورده ناراحت شدند ولي بعدا فراموشش کردند

8 - وقتي قشون بريتانيا و آتازوني به مقتدا صدر که از متحدان آخونديان بود حمله کردند فرماندهان نظامي آخونديان چه کردند؟

جواب: هيچي. يک فرستاده به درباه امپراطوري آتازوني فرستادند و از مقتدا صدر اعلام برائت کردند

09 - وقتي تابوتهای پرنده توپولوف روسی زرت و زورت سقوط می کردند سلاطين ايران چه کردند؟

جواب: هيچي. همچنان تابوت پرنده توپولوف خریدند و قربان صدقه روسها هم رفتند.

10 - وقتي قشون بني اسرائيل به حزب الله لبنان که از متحدان اصلي آخونديان بود حمله کردند و زمين و زمان را به آتش کشيدند سلاطين ايران چه کردند؟

جواب: هيچي.. اولش يه خورده هارت و پورت کردند ولي بعدش اعلام کردند هرگونه حمايت مالي و نظامي به حزب الله را تکذيب ميکنيم. اصلا حزب الله کيه؟ ما که نمي شناسيم

11 - واقعه تاريخي هاله نور را بصورت اختصار شرح دهيد

جواب: به عقيدي مورخان وقتي شاه محمود خالي بند براي اولين بار در زير نورافکنها و پرژکتورها قرار گرفت امر بر او مشتبه شد و گفت يک هاله نور سراسر بدن مرا احاطه کرده بود

12 - دو عامل اصلي انقراض سلسله آخونديان چه بود؟ جواب: 1- تلقب وحشتناک در انتخابابت محبود خالی بند و خر فرض کردن مردم ایران 2- اصرار بر عدم تقلب و درس نگرفتن از تاريخ

Alireza Rezaei: اگر قرار به هورا کشیدن باشد اوف ! اصلاً شاهکار بود امروز !؛

برادر من ! پاره کردن عکس این مادرسگ مال امروز نبود . اینکار را هر روز دیگری همه جا میتوانی بکنی . شعار دادن در مترو کاری نبود که دو ماه نگه داشتی برای امروز . البت که یک کار معمولی که باید هر روز انجام بشود وقتی نشود میشود یک کار قهرمانانه در روزی که یک دنیا بدون حتی یک استثنا نشسته که شما را تماشا بکند . اگر اینها و امروز کار بزرگ بود پس من به روز عاشورا چه بگویم ؟ چرا دنبال بهانه بگردیم که پلیس زیاد بود ، بسیج زیاد بود ، سپاهی زیاد بود . مگر روزهای دیگر زیاد نبود ؟ مگر عاشورا سر هر کوچه ای یک پادگان نیرو نگذاشته بودند ؟ مگر از نه صبح وحشیانه نیفتادند به جان ملت ؟ بابا من دارم فقط دیدههای خودم را عیناً نقل میکنم نه چیزی را که کسی بیاید برای من تعریف بکند . روز عاشورا آخرش چه شد ؟ جمعیت بقدری وحشتناک زیاد بود که ضد شورش بجز تماشا کردن چاره دیگری نداشت . بدبختها تا همین امروز لرزیدند که اگر 22 بهمن هم همین بشود چه خاکی سرمان بریزیم ؟ پس امروز چه شد ؟ ها ؟ نظام ترسید که دو هزار نفر در بلوار فردوس تجمع کرد ؟ کروبی قهرمان باز هم کتک خورد ؟ اینها برای شما خبرهای خوب است ؟

میگویند ما رسانه نداریم . هشت ماه است که رسانه مگر چیزی غیر از همین صفحات ماست ؟ و مگر چیزی بجز همین صفحات ما چشم دنیا را گرفته ؟ به این مدت کدام از خبرگزاریهای دنیا آمدند حتی یک خبر از تجمعات بعد از انتخابات را از رسانههای حکومت نقل کردند ؟ همهاش گزارشهای ما بوده و تصاویر ما . مگر چیزی بجز همین گزارشها چشم دنیا را گرداند بسمت ما ؟

چقدر دنبال هورای کاذب باشیم برای خودمان ؟ چقدر دوست داشته باشیم عین قهرمانها بشینیم قربان کارهای نکرده خودمان برویم ؟ چرا اگر من الآن اینجا بیایم آفرین و درود کاذب بفرستم هزارتا قربانم بروند و اگر بگویم بد کردیم ، خطا رفتیم ، اشتباه کردیم بشوم رسانه دولت ؟ ساندیس خور هم که شکر خدا در فیس بوک شدیم . نه برادر اگر امروز میزدند هزار نفر را میکشتند هم برای من قهرمانی نبود . هیچ انتظار احمقانهای هم نبود که تهران همین امروز سقوط بکند حکومت بیفتد دست ما . تهران همان روز عاشورا یکبار سقوط کرد و به چشم خودم دیدم . عصر هم شهر را بی ادعا دادند تحویل صاحبش که ریختههای ما را جمع بکند برای صبح فردا . مگر نمیگویند نوکر ما هستند ؟ خب دادیم نوکری بکنند ! ولی امروز ما حتی آنقدر نبودیم که به چشم خودمان بیائیم . البته اگر چشممان دوست داشته باشد واقعیت را آنطوری که هست ببیند نه آنطوری که دلش میخواهد باشد .؛

حالا و مهمترین صبح سبزمان شد اینطوری نشستهاند میگویند بعد از ظهر مال ماست . بابا جنگ واترلو نیست که تا ظهر یک برنده داشته باشد بعد از ظهر برندهاش فرق بکند . 22 بهمن فقط یک روز بود که حالا ساعت شش و نیم عصر است و تمام شد . یکروز که بطرز فجیعی به ضررمان تمام شد . یکروز و مهمترین روز هشت ماه گذشتهمان که مفت و مسلم دادیمش به حکومت . یکماه را خود من فقط نشستم اینجا رجز خواندم که مثل قبلترها به سر سوزنی نشود اینکه بعداً بگویند اگر تو و امثال تو بما ماشالله ماشالله گفته بودید روحیهمان خوب میشد شاهکار میکردیم .؛

هورررررررررررررا به این گلی که کاشتید . آبش بدهید پژمرده نشود . سخت بود کاشتن همچین گلی . عین یک دروازه خالی که از نیم متری بشوتی بیرون استادیوم . سبزها کار سختتر را خیلی باشکوه انجام دادند . تبریک !؛

Golriz Gozari

وقتی واقعیت گفته می شه ادم بیشتر اروم می شه تا اینکه فکر کنه در و دیوار دارن بهش دروغ می گن یا اینکه از اول بهش دروغ می گفتن مرسی علی رضا با تمام تلخی که داشت ارامش بخش بود

Maarouf Osmani

chara nadanam-karihaye khodeman ra be gardane digaran mi andazim.

Amir Modarres

حالا بشینید کنار جوب زانو غم بغل کنید داداش زندگی مثل رینگ بکس میمونه امکان داره ۹ راندهم بخوری اما کافیه یکبار هریفتو چنان از پا در بیاری که دیگه نتونه بلند بشه! فراموش نکنید بچه تا زمین نخوره راه رفتنو یاد نمیگیره، جای این نوحه خونیها فکر برنامه باشید نشینید منتظر سازگارا و کسانیکه که خارج از ایران هستند گوسفند نیستیم که دنبال بزغاله گله راه بیفت... See moreیم باید باور کنیم که ما میتوانیم حریف خ ر ا ن وتمام کودتاچیان بشویم .شاه هم ۷۵۰ نفرو اعدام کرد،تانک آورد تو خیابونها هم ارتش داشت هم پول اما در آخر داستان مادرش عروس شد.

این یک جنگ فرسایشی و طولانی مدته و نباید انتظار داشته باشیم که در هر آکسیون پیروز مطلق بشیم همانطور که در یک جنگ ممکنه چند عملیات پیروز و چند تا با شکست همراه باشه ولی در نهایت طرفی پیروز میشه که صبر و درایت بیشتری داشته باشه

جنبش سبز موقعی شکست میخوره که از رهبرانش پیروی نکنه و هرکسی ساز خودش رو بزنه. اینهمه موسوی و کروبی گفتن با حفظ هویت برید راهپیمایی ولی اومدید به حرف و طرح مسخره یک مشت دلقک خارج نشین گوش کردید و شکل اون بسیجی هایی که حکومت نداشت رفتید راهپیمایی و شدید عمله مفت و مجانی دولت کودتا

آقا جان بابا جان نوکرتم ...گور بابای هرچی اصلاح طلب و سلطنت طلب خارج نشینه. فقط گوش به فرمان موسوی و کروبی باشید

کسی اگه نظری درباره چهارشنبه سوری داره بیاد درمیون بذاره یا اینکه بشینید و شعر عاشورای ایرج میرزار را دوره کنید و یه دل سیر بزنید تو سر خودتو

MehrNoush Ershadifar

جنبش سبز داره کار خودشو انجام میده و تاثیر خودشو میذاره! حضور مردم در خیابان خیلی هم خوب و عالی بود. مردم میدونند دارند چی کار میکنن! یه مسیری باید طی بشه تا به قلهٔ پیروزی رسید. الان هم تو همون مسیریم. امیدوار و سبز باشیم. ما برنده ی میدانیم

Omid Lahabi

نمیدونم ولی من خیلی بعید میدونم که چهارشنبه سوری بهتر از امروز باشه !

که حتی خیلی سرد تر هم خواهد بود

حواستون باید باشه که

نه خیلی بین آکسیون ها فاصله بیفته

و نه اینکه از هول حلیم یه برنامه ریزی ید بکنیم که مثل امروز بیفتیم تو دیگ...

اگر دفعه بعد جنبش تجربه ۲۲ بهمن براش تکرار شه

وا مصیبتا است

Golriz Gozari

امیر جان خیلی غم انگیز بود اما مریض وقتی بپذیره مریضه به دنبال معالجه می ره مطمئنا هدف نا امید کردن نیست اما اگه ما امروز داقعیت رو نپذیریم یعنی همه انروزهای دیگه هم دروغ گفتیم همین /اشکال کار خیلی جاهاست که بیشتر از همه ترس و ارعابی که حکومت بهش متوسل شده که اونهم موندنی نیست

Nassim Razi

lets face it aziz. they are more than us. At least that portion of them who is willing to sacrifice is way ahead of us. This doesnt go anywhere like this. ppl need to get educated. Like this, we dont have c ahcance

.

Mariam Sabzi

well I guess we are in a right track my friiend , yes they need education but at the same time remember that people of Iran are looking for freedom they dont go to street to get killed just for money or some food like those tooleh sagan rabar and the rest of the roothlesses who are bunch of ignorant (bioteheyh avazi hastan ) so as long as they feed thoe dogs they will howl but when they stop there is no one t support them

and they can not afford to do this for ever but us we are , we are strng we have faith in out freedom

we love our country and each other and no one will be able to break us all apart we have each other they have no one

they keep setting trap for each other to just have the whole power and money for themselved but we are not like that

we are gonna win ... See more

yes it needs time but we will make it I am sure of it

dorood bar iran va dorood ba iranian sabeh shoja

یکبار حـکومــت وطــنِ مـا بـدهــی داشـت

Rahai Azadii:Die Anzeige dieses Bildes wird in Ihrem Browser möglicherweise nicht unterstützt.

یکبار حـکومــت وطــنِ مـا بـدهــی داشـت

تا شیخ کند فاش ز خود هر چه نهـان اسـت

ز انـــدوه هـــزاران گــل زنـــدانـــیِ پــَر پَــر

اروند همی مـضطرب و مـرثیه خـوان اسـت

چندان که جوان کشت به میدان و به زندان

چنگیز نه ، تیمور نه ، گویی سـرطـان اسـت

و آن کس که توانست تن خسته به در بُرد

دلتـنگ ز تبـعیـد بــه هر بــوم و کـران است

چندان که زاصحاب قلم خون به زمین ریخت

هر خامه بر آشفته و خـونـابــه چـکان است

هـرگز نـتــوانــد کــنـد ابــلاغ چــه کــردنــد

هر واژه که در گستره ی فـهم و بـیــان است

بیــهوده گــمـان بُـرده سـتــم دیــر بـپــایــد

نابودی این شعبده بی هـیچ گـمـان اسـت

دیــروز اگـر حــرفِ بـدی شان بـه میان بـود

امــروز ز نابـودیِ ایشـان بــه مـیــان اسـت

نــابــــودی جــُرثــومــــه ی بــیــــداد، دعـا وار

بر روی لـب ِ مـرد و زن و خُـرد و کـلان اسـت

ایـران شـود آزاد و در این نیسـت خــلافـی

این خواسته ی ایزد و فــرمـان زمــان اسـت

ایـن میـهـن آزادگــی و دانـش و داد اسـت

این شام و حَبَش نیست بَر و بوم ِ کیان است

از سـر گذرانـده ست بســا سیــل فنــا را

هر سیل که بنیان کن بهمان و فلان اسـت

غم نیست اگر خـشم کند دیـو و خــروشـد

از قوّت تن نیست کـه از کـندن جـان اسـت

افسردگـی بـاغ گــذشتــه ســت و دگــر بـار

از شور شکوفایـی خــود پُــر هیــجـان اسـت

شـمشاد جــوان سـبـز بر افــراخـتــه قـامـت

با نـستــرن سـرخ کـه پیــچیــده بـران اسـت

در چـشم پـُر از شـعـله ی خـامــوش جــوانـان

افروزه ی خشم است که پنهان و جهان اسـت

دشمن نشود شاد اگر مـَرد بـسـی کـشت

بیـچاره کـنون پـیـش صـف شـیـرزنان اسـت

در مهلت شب نیست به غیراز نفسی چند

پیداست سـحر سرزده و صبحـدمـان اسـت

پــــیـــروز شـــود جــُنـبــش آزادیِ ایـــران

نیروی جــوانـان و زنــان بــرگ امــان اسـت

Die Anzeige dieses Bildes wird in Ihrem Browser möglicherweise nicht unterstützt.

Nina Green:

Die Anzeige dieses Bildes wird in Ihrem Browser möglicherweise nicht unterstützt.

دلنوشته یک شهروند تهرانی از زندگی روزمره در این شب های دلهره آور

شب ها را با دلهره به صبح می رسانیم، صدای قدم های تند هر عابری، ترمز ناگهانی خودرویی در دل شب، گوش به زنگ مان می کند و منتطر کوبیدن به در می شویم.

این شب ها برخی ها با ساکی بالای سرشان می خوابند، یکی دو بسته بیسکویت، احیانا قرص و دارویی، لباس زیری یا نوار بهداشتی (برای خانم ها)، حوله و مسواک، شاید هم کتاب و دفتری.

می گویند که رفتار ماموران گاه خشن است و نمی گذارند بازداشتی ها با خودشان وسایلی بردارند، گاهی هم می گویند برای چند سوال و جواب میری و برمی گردی، حالا معلوم نیست که این سوال و جواب ها چقدر طول می کشد.

مهم این است که 22 بهمن توی خیابان نباشی و جایی باشی ، پس بهتر است آدم ساکی دم دستش داشته باشد.

توی خیابانها هر چهار راه به چهار راه بسیج پست ایست بازرسی برقرار کرده و به یاد دهه شصت که خیابانها را قرق کرده بود با تکبر و استهزا آمیز به عابران و خودروها امر و نهی می کنند، دنبال همه چیز هستند از ماژیک گرفته تا اسپری رنگ، تراکت و حتی سی دی غیرمجاز، توی کیف دستی آدم سرک می کشند و لوازم آرایش را با حرص و ولعی دیوانه وار زیر و رو می کنند تا ببیند شاید زیر کیف ت ماژیکی استتار نکرده باشی، مداد ابرویت را توی نور می گیرند و هی براندازش می کنند تا ببینند با مداد ابرو می شود روی در و دیوار شعار مرگ بر خامنه ای نوشت یا نه!

از هفته پیش موبایل هایمان عملا بدل به گوشت کوب همراه شده اند، یا خط نمی دهند یا اون خانمه دائم توش ور می زنه: مشترک مورد نظر… فلان و بیسار! یا وسط حرف آدم صداهای عجیب و غریب میاد و قطع می شه مهم نیست که داری در باره چک به اجرا گذاشته شده ات حرف می زنی یا با دوست پسرت دعوا مرافعه می کنی، در هر حال قطع میشه ربطی کلا به سیاست روز ندارد.

و اما اینترنت اسباب رونق مطب روانشناسان و روانپزشکان شده، برای ورود به یاهو مسنجر باید به اندازه گرفتن یک نان سنگگ توی صف به انتظار بایستی، یه دونه ای و بی نوبت هم ندارد، در هر حال باید عذاب بکشی تا شاید بیایی توی مسنجر، اف لاین های بیات شده ات را شکار کنی و شاید سلامی به دوستی از آن سو یا این سو، فرقی نمی کند بهرحال بعد از چند لحظه جادویی قطع می شود و باز باید بری ته صف!

اگر خوش شانس باشی شاید آخر شب با یکی از این یوها می توانی وارد فیس بوک بشوی که حالا این وسط خودش هم قاط زده، گاهی وارد نشدن به فیس بوک با این فیلترشکن ها از وارد شدن بهتراست چون نه می توانی لینکی را شئر کنی و نه جایی لایک بزنی، حتی اگر فیلم سوزاندن بنر خامنه ای را هم ببینی، به سر هر پیامبری هم قسم بخوری این لایک لعنتی کلیک بشو نیست!

حالا سایت های دیگر که با این سرعت بالا نمی آیند بماند، بی بی سی را که اصلا حرفش را هم نباید زد، اگر اعصاب فولادین داشته باشی شاید تلاش کنی سری به بالاترین بزنی ولی در هر حال آنجا اعصاب ت خرد می شود و راه رفته را برمی گردی.

بالاخره تا وقتی از دنیای جادویی اینترنت بیرون پرت نشدی توی همان فیس بوک درب و داغون جا خوش می کنی و دائم به خودت یادآوری می کنی که این گزینه دی آکتیو کردن کجاست که سر بزنگاه فیس بوکت را از دسترس خارج کنی ، کسی چه می داند حالا توی اوین که نمی گویند بیا توی فیس بوک ت لاگین کن ببینیم چند بار این گیم بزن توی سر خامنه ای را بازی کرده ای یا لینک های ضد نظام شئر کرده ای ولی خب کار از محکم کاری عیب نمی کند، حالا آمدیم و فردا فلان سایت مستقر در لس آنجلس رفت عکس ت را با مینی ژوب گذاشت روی سایتش که « لیلا را آزاد کنید»، آن وقت دیگر این بازجوها مگر از خر شیطان پایین می آیند؟

با این اوضاع و احوال لابد فکر می کنی پس فردا من توی خانه می نشینم، هان؟ آخر آدم برود بیرون که توی روز روشن جلوی صد هزار نفر بگیرندش بهتر نیست تا اینکه نصف شب بریزند توی خانه آدم با موی ژولیده و خواب آلود و وحشت زده کت بسته آدم را ببرند؟

اصلا حالا که همه دوست و رفیق، همسایه و دختر خاله و پسردایی زندان هستن، دیگر معلوم نیست زندان کجاست، آن ور یا این ور؟

حالا این دو شب هم بگذرد، بالاخره 22 بهمن از راه می رسه و ما زندانی ها برای هواخوری به خیابان می آییم.

حالا ببین چه نفسی تازه می کنیم، حالا ببین

لیلا

Die Anzeige dieses Bildes wird in Ihrem Browser möglicherweise nicht unterstützt.

بی بی

Mitra Yousefi:

Die Anzeige dieses Bildes wird in Ihrem Browser möglicherweise nicht unterstützt.

باور نکرده ام که رفته ای... من مرگ هیچ عزیزی را باور نکرده ام...زندگی را دوست داشته ام، مرگ را دشمن... بی بی خانم مهربان من...هنوز که به یاد می آورمت خبری نیست دیگر از بوی الکل و بیمارستان و درد و خون و شب بیداری های مدام و هذیان هایی که تنها اشک هایم را سرازیر می کردند... تو را با دستانت به یاد می آورم .. با حنایی رنگ دستان بی نظیر ات... با بوی نان داغ ... غذای نذری.. سفره های رنگارنگ ...یادم هست که موهایم را می بافتی... یادم هست روبان های قرمز را... یادم هست کاشی های حیاط را در ظهر تابستان... بالا بلندی بازی می کردیم... و من توپ را شوت می کردم در پنجره ... و تو می گذشتی از سر آن همه شیشه خرده...و مهربان می ماندی با نوه ی ناهنجار ات...من یادم هست خانم های چادر سیاه را.. من یادم هست خانم روضه خوان را... من یادم هست چادر نمازت را... یادم هست که کافر شدم من و تو باز مرا دوست داشتی و دعا می کردی برایم... یادم هست که کلاه و شال گردن می بافتی برایم... من هنوز آن شال بنفش را دارم ... بو می کنم اش ... بوی دستانت را می دهد... اشک آلود است.. اشک خودم و خودت رویش ریخته...در آن تابستان کذایی جدایی...رویش گریه کرده بودیم.. هوا گرم بود... تابستان بود... من سردم بود... بی بی این طرف دنیا ..من آنطرف... سرما ابدی شد...ه

من یادم هست که می آمدی میترای کوچک ات را از مدرسه می آوردی .. می آمدی کارنامه می گرفتی ... می آمدی می ماندی کنارم ... روزهایی که مامان و بابا گرفتار بودند... من صف های کوپن و شیر یادم هست... من یادم هست که با دستان خودت برایم لباس می دوختی...از پشت آن عینک با قاب قهوه ای رنگ...من یادم هست که چشمانت و کمرت درد می گرفت اما اهمیتی نداشت .. وقتی صدای جیغ و خوشحالی می پیچید در فضای خانه... از پیراهنی که می دوختی .. گلدوزی اش می کردی...

من یادم هست که وقتی هیچ کس مرا باور نمی کرد ...تو یک تنه جلوی همه می ایستادی... و من فکر می کردم تو تا همیشه پشت ام می مانی... نماندی بی بی جان ... نماندی...

آمدی به خواب ام... داری باز غذا می پزی .. در آن خانه در آن کوچه بن بست قدیمی ... خانه ی کودکی های ناب ام.. خانه ی دایی محمود که موج بود و آرام نگرفت...خانه آرمانهای همیشه زنده... خانه ی آقاجون...

می گویم بی بی جان این همه غذا برای چه می پزی ؟ ... ما باید برویم خیابان... رفیقان مان را گرفتند ناکس ها... وقت غذا نیست... نگاهم نمی کند .. آرام زعفران می پاشد بر سپیدی برنج... بوی برنج خانه را برداشته... بی قرار می شوم... می گویم بی بی جان وقت گیر آوردی؟ می گوید : برو نان بگیر... همسایه های محل را غذا بدیم... وقت همدلی شده... باید سر یک سفره بنشینیم دوباره...

غرغر کنان می روم به سمت نانوایی...وقت نان است آخر؟.. بیست و دوم بهمن شده و ما هنوز انقلابمان به آزادی نرسیده... آقا جون توی صف نانوایی ایستاده.. می گم آقا جون؟؟ شما نمردین؟ .. اخم می کنه از پشت عینک کائوچویی اش .. می گوید دخترجان من هرگز نمرده ام...

نان می گیرم ... با آقا جون برمی گردیم خانه... همه مردگان زنده اند...اینجا زمین است .. من بی قرار خیابان ام هنوز... بی بی نان قسمت می کند ... زندگی در جریان است... حیاط بوی یاس می دهد... همه اهل محل آمده اند خانه ی ما... دور یک سفره نشسته ایم... بی بی دعا می گوید زیر لب... عکس دایی محمود که غایب است را در آغوش می کشد ...

از خواب می پرم... چشمانم خیس ... زنگ می زنم خانه.. مامان ... بابا... سارای کوچک... همه خوب اند.. نبض زندگی می زند باز... بی بی نیست...همه ی بی بی های این شهر مرا یاد بی بی خودم می اندازند... از این تبعید شاکی ام... دلم می خواهد بروم دادم را از آن سنگ سیاه بگیرم .. بی بی من آن زیر چه می کند؟... ه

Link : http://nextdays.blogspot.com/2010/02/blog-post_07.html

Die Anzeige dieses Bildes wird in Ihrem Browser möglicherweise nicht unterstützt.

اطلاعیه / تعقیب، تهدی&#...

بازداشت های دسته جمعی و فردی درتهران وسایر شهرستانها ادامه دارد.مامورین وزارت اطلاعاتروزهای اخیر تعدادی دیگرازفعالین کارگری و مدنی را بازداشت کرده اند. نیروهای امنیتی خانواده بازداشت شده گان را تهدید وآزار میدهند.

1. روز 7 ام بهمن ماه 1388 دوتن ازفعالین حقوق کودک درتهران بنامهای سعیده میرزایی وبابک نظری توسط نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات بازداشت شدند.

2. روز هفتم بهمن ماه 1388 رضا خندان مهابادی عضو کانون نویسندگان ایران درتهران بازداشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

3. روز 12 بهمن 1388 علی رضا ثقفی یکی از فعالین سرشناس جنبش کارگری ویکی از فعالان مدنی درشهرتهران بازداشت شد.

4. روزسه شنبه 13 بهمن ماه سما بهمنی فعال مدنی شهر چابهار درحین سفر درشهر مهاباد توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

5. روزچهارشنبه 14 بهمن ماه، کاوه قاسمی ازفعالان اجتماعی توسط اطلاعات سپاه پاسداران در شهر کرمانشاه بازداشت شد.

6. بامداد 15 بهمن مازیار سمیعی فعال دانشجویی توسط نیروهای امنیتی درمنزلش در تهران بازداشت شد.

7. روز 15 بهمن ماه اسعد مولود زاده عضو کمیته هماهنگی کارگران درشهر نقده توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شد.

8. روز 16 بهمن ماه سه نفرازاعضای خانواده اکوانیان وازفعالین مدنی شهر یاسوج بنامهای رضا اکوانیان ، حسن اکوانیان ومحمد اکوانیان توسط مامورین امنیتی شهر یاسوج بازداشت شدند.

9. روزیکشنبه 18 بهمن ماه مهسا جزینی فعال زنان و دانشجوی ستاره دار درمنزلش درشهر اصفهان توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شد.

10. شب 18 بهمن ماه نوشین جعفری روزنامه نگار شاغل در روزنامه اعتماد توسط نیروهای امنیتی دستگیرشد.

11. روز 19 بهمن ماه 1388 آسو کلا قوچی از فعالین مدنی درشهر سنندج بازداشت گردید.

12. روزدوشنبه 19 بهمنماهمریمقنبریفعالزنانووکیلدادگستریتوسط نیروهای امنیتی بازدتهران بازداشت شد.

13. امروز دوشنبه 19 بهمن ماه محمد غزنویان فعال حقوق کودکان ونوجوانان در شهر قزوین بازداشت توسط اطلاعات سپاه پاسداران بازداشت شد.

14. بامداد امروز 19 بهمن حسن ظهوری روزنامه نگار میراث فرهنگی درتهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد

15. روزهای 15 الی 17 بهمن ماه نیروهای امنیتی درتهران اقدام به بازداشت گسترده فعالین مدنی و روزنامه نگاران کرده اند که اسامی برخی ازآنها: مریم ضیاء- مهدی آمیزش – احمد جلالی – زینب کاظم خواه – سمیه مومنی اکبرمنتخبی می باشند.

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی وحقوق بشر ایران بازداشت وسرکوب فعالین کارگری ومدنی را توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی محکوم می کند. ازهمه نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر، عفوبین الملل وهمه انسانهای آزادیخواه میخواهد به جمهوری اسلامی اعتراض کنند وازتلاش خانواده زندانیان و مردم معترض ایران را برای آزادی آنها حمایت کنند.

آزاد زمانی – انجمن دفاع اززندانیان سیاسی وحقوق بشرایران

19 بهمن 1388

10

Die Anzeige dieses Bildes wird in Ihrem Browser möglicherweise nicht unterstützt.

كمپین بین المللی بستن سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران

homawpi@closedowniranianembassies.com

نامه سرگشاده به نخست وزیر و اعضای پارلمان كانادا

هما ارجمند

۷ فوریه ۲٠۱٠

فضا در مقیاس جهانی بر علیه جمهوری اسلامی برگشته است. حال زمان آن است كه استفن هارپر و اعضای پارلمان كانادا نیز بجای حمایت از جمهوری اسلامی از مردم در ایران حمایت كنند. اخبار جاری از ایران حكایت از این میكند كه مردم در ایران در حال تدارك یك قدرت نمایی علیه جمهوری اسلامی در روز ۱۱ فوریه ، روز سالگرد انقلاب ایران هستند. مردم به تنگ آمده بدون وحشت از تهدیدات مدوام، دستگیریها، اعدام، شكنجه و تجاوز جنسی زندانیان سیاسی توسط رژیم عزم به سازمان دادن خود برای خلاصی از كلیت حكومت كرده اند.

جمهوری اسلامی با رژیم آپارتید افریقای جنوبی قابل مقایسه است. این حكومت همچون رژیم افریقای جنوبی یكی از ضد انسانی ترین و ضد عدالت ترین حكومت در قرن بیست یكم میباشد. قانون شریعه به خشنترین شكلی سیاست آپارتاید جنسی و دولت ضد زن را به جامعه تحمیل كرده است. روزی را سراغ ندارید كه تظاهرات گروههای مختلف مردم، معلمین، كارگران، دانشجویان، نویسندگان، ژورنالیستها و وبلاگ نویسان را با خشونت تمام رژیم مواجهه نشده باشد. بر تعداد زندانیانی مورد شكنجه شده و یا اعدام شده هر روز افزده میشود.

مردم ایران در مقابل كل رژیم، چه به اصطلاح "رفرمیست" و چه به اصطلاح " هارد لاینر" محكم ایستاده اند. آنها هر روز با اعتراضات خود در حال فشردن گلوی این حكومت جهت پایان دان به عمر آن هستند. مردم ایران و به همراهشان همه مردم آزاده جهان میخواهند كه تمام سران جانی این رژیم و كسانی كه به آنها كمك كرده اند تا به عمر خود تداوم بخشند در دادگاههای بین المللی محاكمه گردند.

كمپین بین المللی بستن سفارتخانه های جمهوری اسلامی انتظار دارد كه نخست وزیر و نمایندگان پارلمان كانادا در كنار مردم ایران نه تنها صدای اعتراض آنان بر علیه جمهوری اسلامی را در تمام مجامع بین المللی تقویت بخشیده، بلكه تمام روابط دیپلماتیك خود را با این رژیم قطع كند. همچنین نه تنها سفارتخانه جمهوری اسلامی در كانادا را ببندد، بلكه با ارائه قطعنامه ای به سازمان ملل به این حركت عمومیت ببخشد. بستن سفارتخانه های جمهوری اسلامی شروع پایان عمر حكومت مخوف و جنایتهای آن علیه مردم ایران است. این همچنین گامی بزرگ جهت مقابله با تداوم تروریسم در سطح جهانی است. بر كسی پوشیده نیست كه سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران مركز سازماندهی فعالیتهای تروریستی است.

در پایان باید اضافه كنم كه شواهد و مدارك زیادی حاكی از سرقت پولهای مردم توسط سران رژیم اسلامی ایران است. این افراد مبالغ هنگفتی از ثروت جامعه را بالا كشیده و در حسابهای شخصی خویش در بانكهای اروپایی، امریكایی و كانادایی ریخته اند. از این رو كمپین بین المللی بستن سفارتخانه های جمهوری اسلامی همچنین خواهان آن است كه دولت كانادا تمام حسابهای بانكی سران این رژیم در كانادا را مسدود كرده و همه اطلاعات مربوط به حسابهای بانكی این اشخاص را علنی سازد.

با احترام،

هما ارجمند

مسئول كمپین بین المللی بستن سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران

homawpi@closedowniranianembassies.com

http://www.facebook.com/l/60c7f;www.closedowniranianembassies.com

416-737-9500

Lawdan Bazargan

Die Anzeige dieses Bildes wird in Ihrem Browser möglicherweise nicht unterstützt.