اعلام اعتصاب غذای سه روزه در همبستگی با زندانيان سياسی

تعدادی از فعالان سیاسی و مطبوعاتی خارج از کشور در همراهی با اعتصاب غذای عیسی سحر خیز و مسعود لواسانی، به حمایت از ایشان و دیگر زندانیان سیاسی پرداختند و اعتصاب غذا کردند.
متن این بیانیه بدین شرح است:

ما تعدادی از انسان های خواهان تامین حقوق بشر و برقراری دموکراسی در کشور ايران، به نشان همبستگی با روزنامه نگاران زندانی، مسعود لواسانی که اکنون ششمين روز اعتصاب غذای خود را آغاز کرده است و عیسی سحرخيز که از امروز پنجشنبه دست به اعتصاب غذا زده است و ديگر زندانیان سياسی که برای دسترسی به خواست هایشان در زندان های گوناگون کشور راهی را جز اقدام به اعتصاب غذا نيافته اند، با خواست آزادی تمامی زندانيان سياسی در آخرین روزها و ساعات سال پرحادثه 1388، از آغاز روز پنجشنبه 27 اسفند ماه تا لحظه سال تحويل در ساعت 21:02:13 روز 29 اسفند ماه، دست به اعتصاب غذا زده ایم و در این مدت به همراه گرامی داشت ياد جانباختگان جنبش آزادیخواهانه میهنمان در تمام اعصار و به ويژه سی و یک سال گذشته و به طور اخص جنبش اعتراضی ضدکودتایی امسال و به امید آنکه تمامی زندانیان عقیدتی و سیاسی در سال نو در کنار عزيزانشان باشند، از ایشان می خواهیم که همچون ما همزمان با تحويل سال نو به اعتصاب غذای خود پايان دهند.

27 اسفند ماه 1388

حميرا آجودان قره کانی، اصغر آزاد، سامناک آقائی، محمد آوخ، سايه ايرانی، سولماز ایکدر، دنا بابا احمدی،شهلا باور، شهلا بهاردوست، رحمان جوانمردی، ژيلا حسن پور،علی خردپیر، روشنک دانشخواه، میترا درويشيان، سعيد ريزوندی، مریم سحرخیز، مهدی سحرخیز، سعید شبانی، فرشته شيرازی، بانو صابری، عیسی صفا، پويان فخرایی، الهه قهرمان، کامران کانیرش، سارا کریمی، نينا کيا، حسن ماسالی، کيانا مالکی، مليحه محمدی، منیره محمدی، مهسا مردانی، انور ميرستاری، مهران میرعبدالباقی، هما ميرنيا، احمد ميناب، مریم ن.ی.، حسن نایب هاشم، امیرحسین نصرت، میترا يوسفی



جنبش سبز سر ایستادن ندارد

یاسمن تهرانی

شبکه جنبش راه سبز(جرس):پنجشنبه آخر سال، روز تجدید عهد مردم با شهدای اعتراضات سال 88 بود. مردمی که در شادی چهارشنبه سوری شرکت کرده بودند، در آخرین پنجشنبه سال مطابق سنت ایرانیان به زیارت اهل قبور رفتند و این بار با دست بندهای سبز و کاغذهایی در دست که اسم و شماره قطعات، ردیف و قبور در آن یادداشت شده بود، عزیزان از دست رفته را جستجو می کردند.
قطعه 257 که ندا آقا سلطان، سهراب اعرابی، اشکان سهرابی، علیرضا افتخاری و رامین رمضانی در آنجا دفن شده اند، مانند همیشه شلوغ تر از سایر قطعات بهشت زهرا بود. نیروهای نظامی در همه جا هستند. ون هایی که به ردیف پارک شده اند در میان قطعات و نیروهایی که همه جا هستند. حتی مردم را اوایل صبح متفرق کرده اند و قصد دستگیری چند نفر را کرده بودند که خانواده ها و انبوه جمعیت مانع شده است. تاکسی های بهشت زهرا هم حاضر نبودند مردم را تا قطعه 257 ببرند، می گفتند آنجا شلوغ است و ترافیک. اما مردم آمده بودند و گاه از خود پلیس آدرس قطعه 257 را می پرسیدند.
نیروهای اطلاعاتی و سپاهی در بالای قطعه 257 نزدیک به آرامگاه ندا آقا سلطان که به مثابه چراغ راهنمای مدفن شهدا است، ایستاده بودند و نزدیکتر حتی در کنار خانواده ندا، مردم مردانی را با کاپشن های عجیب در هوای گرم و آفتابی تهران می دیدند که مستقیم و خیره چشم در چشم مردمی که برای تبریک سال نو دیدن خانواده ندا می آمدند، می دوختند و مردم هم بی اعتنا به آنها برای ندا فاتحه می خواندند، اشکی می ریختند و مادر ندا را در آغوش می گرفتند و می رفتند و عده ای دیگر می آمدند.
هفت سین ها سبزتر از همیشه
مادر و پدر جوان اشکان سهرابی هم بر مزار جوان شان نشسته بودند، مادر از مزاحمی می گفت که هر شب به آنها زنگ می زند و می گوید اشکان زنده است. مادر سهراب غایب روز پنجشنبه بود اما مزار جوانش غرق در گل و شمع سبز بود که جوانان در گلدان های گل می کاشتند وشمع روشن می کردند. دختری با یک دسته گل و کاغذ در دست، یکی یکی مزار بچه ها را پیدا می کرد، دلسوزانه از دسته گل سفیدش گلی می کند و روی سنگ قبر می گذاشت و شمع سیاهی هم در کنار آن. تنها آمده بود و عزم دیدار همه این بچه ها را داشت. رامین رمضانی، علیرضا افتخاری و مهدی کرمی، میثم عبادی و بهمن جنابی که این سه در قطعه 256 آرمیده اند.
شهدای کهریزک که این روزها دادگاه متهمان این جنایت در حال برگزاری است، هر یک در قطعه ای جدا از یکدیگر دفن شده اند. خانواده محمد کامرانی که در قطعه 219 دفن شده است، نبودند اما مزارش غرق در گل بود. برای امیر جوادی فر، نامزدش سفره هفت سینی انداخته بود و عکس های مختلفی را از این جوان هنرمند گذاشته بود. پدر و برادر سیاهپوش امیر هم آنجا بودند.
محسن روح الامینی در قطعه 221 آرمیده است. دکتر روح الامینی درکنار مزار فرزند نماز می خواند و مادر قرآن. پدرش هنوز سنگ قبری برای محسن نگذاشته است، می گوید تا پایان دادگاه می خواهم مزار پسرم زنده باشد. چهره مادر آرام است و جوانان را که می بیند، لبخندی به لبش می آید. محسن مظلوم و نجیب شبیه مادرش است.
قبر محسن سنگ ندارد
گروهی از جوانان به دکتر روح الامینی می گویند آنها نگران پایمال شدن خون محسن و بقیه بچه ها و فرار متهم اصلی پرونده هستند اما او به آنها دلداری می دهد که دادگاه سالمی در جریان است و امیدوار به نتیجه آن است. می گوید به جای این حرفها، برای محسن فاتحه بخوانید. حرفی در باره پرونده و دادگاه نمی زند اما آرامش و جدیتش جوانان را متقاعد می کند با اینهمه جوانان این پا و آن پا می کنند و می گویند که محسن فقط مال آنها نیست، از مردم است و آنها حق دارند نگران پرونده و دادگاه و فرار متهمان اصلی پرونده باشند و دکتر روح الامینی گفت که او برای قاتل فرزندش قصاص می خواند و از همین رو دیه نگرفته است، نه او و نه دو خانواده دیگر بچه ها، یعنی خانواده محمد کامرانی و امیر جوادی فر.
قطعه 9 هم شلوغ است. مدفن شهید علی موسوی حبیبی، خواهر زاده میر حسین موسوی، رهبر جنبش سبز است. مردم می روند و می آیند، چنان که گویی این مزار و مدفن از آنهاست و خانواده ها با چهره های غمزده و سیاهپوش از دیدن مردم و بخصوص جوانان به وجد می آیند و شاید با دیدن همراهی و همدلی مردم، بار غم شان را اندکی آسانتر تحمل کنند.
قطعه 302 هم شلوغ است. مزار شهدای گمنام که برخی از مردم آنها را حدود 49 قبر می دانند و 18 تای آن در اولین ردیف قطعه دیده می شود که اسمی بر آن ها نیست و فقط شماره جواز دفن دارد. بسیاری از مردمی که برای زیارت اهل قبور در پایان سال آمده اند، اول سر مزار شهدای امسال رفتند و بعد به دیدار عزیزانشان.
جوانان سبز گاه تنها و گاه جمعی آمده بودند و هیچ چیز مانع جستجوی آنها برای پیدا کردن بچه ها نمی شد. با لحن و کلام مخصوص به خود شان هم خانواده ها را دلداری می دادند و پدران و مادران داغدیده در چهره آنها حتما صورت فرزندشان را می دیدند که چنین لبخند به لب داشتند و می گفتند نمی دانید حضور شما چقدر برای ما مغتنم است.

یک مأمور امنیتی نام 192 زندانی سیاسی بند 240 را فاش کرد- به گزارش سایت تحول سبز، یک مأمور امنیتی نام 192 زندانی سیاسی را که در بند 240 بسر می برند فاش کرد. این اطلاعات شامل زندانیانی می شود که تا روز هجده اسفند در اوین بسر می برده اند. نام این زندانیان به شرح زیر است:

۱-مهرداد اصلانی فرزند غلامرضا ۲-امیر اصلانی فرزند غلامحسین ۳-حسین اصغری فرزند رجبعلی ۴-وحید اصغری فرزند محمد ۵-محمدرضا اسماعیل زاده فرزند قاسم ۶-عباس اسفندیاری فرزند رضا ۷-نصیر اسدی فرزند ناصر۸-علی ارشدی فرزند حسین۹-بهمن احمد امویی فرزند جعفر۱۰-محمدرضا احمدی فرزند قاسم۱۱-مجتبی احمدی فرزند عباس۱۲-سینا احمدی فرزند فرید۱۳-اکبر اجدادی فرزند علی۱۴-ارسلان ابدی فرزند عباس۱۵-ساسان آقایی فرزند علی۱۶-غلامرضا آزادی فرزند ابولقاسم۱۷-ایمان آذریان فرزند ابولقاسم
۱۸-محمد آذری ارشتاب فرزند جواد۱۹-بهزاد آذرهوشنگ فرزند غلامرضا۲۰-مجید آذربایجانی فرزند محمد۲۱-طوفان آدمی فرزند اصغر
۲۲-علیرضا بانک فرزند جواد۲۳-حمزه باغبان فرزند مجید۲۴-حسین باستانی نژاد فرزند شریف۲۵-سید مسعود باباپور فرزند سید علی اکبر۲۶-حمیدرضا ایزدیاری فرزند حسین۲۷-علیرضا ایرانشاهی فرزند احمد۲۸-هادی امینی فرزند حسن۲۹-شهاب اکبرزاده فرزند جهانبخش۳۰-جعفر اقدامی فرزند باقر۳۱-رضا افشار فرزند جان محمد۳۲-حسین .... {اعظمی} فرزند مهدی۳۳-حسین اعتمادی فرزند محمد۳۴-فرهاد اطلسی فرزند محمدحسین۳۵-فتاح سبحانی فرزند اسماعیل۳۶-سجاد ساوه فرزند علیرضا۳۷-داوود زمزم فرزند مهدی
۳۸-علی زاهد فرزند محمد۳۹-ایمان زارعی فرزند رضا۴۰-میثم ریخته گری فرزند علی اکبر۴۱-مسلم روشنی فرزند صابر۴۲-حامد روحی نژاد فرزند محمدرضا۴۳-میلاد رمضانی فرزند حسین۴۴-رضا رفیعی فروشان فرزند حاجی بابا۴۵-ناصر رضایی نوین فرزند نبی۴۶-مجید رضایی فرزند حسن۴۷-علیرضا رضایی فرزند احمد۴۸-آرمان رضاخانی فرزند محمدرضا۴۹-احمد رشیدی نیا فرزند ابوالقاسم۵۰-محمدجواد رشاد فرزند عباس۵۱-جواد رحیمی فیروز فرزند مرادعلی۵۲-محمد رحیمی فرزند عبدالرحیم۵۳-محمدعلی رباطی فرزند عبدالرحیم۵۴-منوچهر ذبیحی فرزند ماشاءالله۵۵-علی ذاکری فرزند حسن۵۶-محسن تگمه چین فرزند علی۵۷-جمشید صادق الحسینی فرزند احمد۵۸-فرزاد شفیعی بهشتی فرزند محسن۵۹-یقوتیل شائولیان فرزند یوسف۶۰-علی اکبر سیادت فرزند حسین۶۱-داوود سلیمانی فرزند احمد۶۲-حسن سرچاهی فرزند یدالله۶۳-ساسان ستارزاده فرزند غلامرضا۶۴-مهرداد سپه وند فرزند جهانبخش۶۵-مرتضی سبزعلیان فرزند ابوالقاسم۶۶-فتاح سبحانی فرزند اسماعیل۶۷-ابراهیم مددی فرزند رمضان۶۸-فرزاد مددزاده کرکری فرزند عبدالعلی۶۹-سهیل محمدی نصیر محله فرزند ناصر۷۰-سعید محمدی فرزند علی۷۱-حمید رضا محمدی فرزند عزیز۷۲-امیر محمد فرزند علی۷۳-ذاکر محمدی فرزند جورا۷۴-داوود محمدبیگی فرزند علی اکبر۷۵-معین محمدبیگی فرزند فرود۷۶-محمدرضا مجاودی فرزند محمد۷۷-سعید متین پور فرزند مرتضی۷۸-عبدالرحمن ماهوش محمدی فرزند محمود۷۹-جواد ماه زاده فرزند محمد۸۰-جواد لاری فرزند علی۸۱-نیما لطیف التجار فرزند ابوالقاسم۸۲-مهدی کلاری فرزند رضا۸۳-امین کشاورز فرزند امامعلی۸۴-نادر کریمی جونی فرزند رضا۸۵-متین کریمی فرزند محمد۸۶-نوراحمد نظری غلام فرزند رسول۸۷-جلیل نصیری فرزند سیدخان۸۸-سید جلال الدین نبوی فرزند سید شهاب۸۹-سید ضیاءالدین نبوی فرزند سید علی اکبر۹۰-سید مهدی میرعربشاهی فرزند سید محمود۹۱-محسن میرزایی نظر فرزند محمد۹۲-جمشید میرزایی فرزند یارمحمد۹۳-ابوذر مهرانی فرزند مسیح الله۹۴-امید منتظری فرزند حمید۹۵-حجت الله ملکی فرزند حبیب الله۹۶-سعید ملک پور فرزند حسین۹۷-غلامرضا مکعیان فرزند عزیزالله۹۸-مجید مقیمی فرزند محمدعلی۹۹-داوود مقدم فرزند سلیمان۱۰۰- مهدی مرتضی پور فرزند مرتضی۱۰۱- مهدی ثیایی فرزند محمد۱۰۲- امیرحسین توکلی فرزند وحید۱۰۳- ناصر تقی زاده فرزند محمود۱۰۴- رضا تقوی فرزند غلامعلی۱۰۵- حسام ترمسی فرزند حمید۱۰۶- آرش ترابی فرزند مرتضی۱۰۷- مهدی تاجیک فرزند داوود۱۰۸- حمید پیروزفام فرزند صمد۱۰۹- علی پرویز فرزند حسن۱۱۰- میثم بیک محمدی فرزند رحیم۱۱۱- علی بی کس فرزند محمدحسین۱۱۲- علی بهزادیان نژاد فرزند علی اصغر۱۱۳- بهروز بهرامی فرزند داوود۱۱۴- احمد بهرامی فرزند حمید۱۱۵- بابک بردبار فرزند اردشیر
۱۱۶- رسول بداقی فرزند کلبعلی۱۱۷- جابر دشتی فرزند حسن۱۱۸- مجید دری فرزند حسن۱۱۹- یاشار دارالشفاء فرزند ابراهیم۱۲۰- عباس خلیلی درمنی فرزند حسن۱۲۱- اردشیر خزری فرزند جواد۱۲۲- محسن خاکی فرزند علی۱۲۳- رضا خاری سخی فرزند عباس
۱۲۴- حیدرعلی حیدری فرزند ایمان۱۲۵- مسعود حسینی لواسانی فرزند مرتضی۱۲۶- روزبه حسین تهرانی فرزند احمد۱۲۷- رامین حسین تهرانی فرزند احمد۱۲۸- هامون حسن نژاد... فرزند محمد۱۲۹- سعید حسن زاده فرزند سلیمان۱۳۰- محمد حجتی فرد فرزند محمدعلی۱۳۱- محمدعلی حاج آقایی فرزند رجبعلی۱۳۲- شاهد حائری فرزند حسین۱۳۳- مجتبی چرامین فرزند حسن۱۳۴- خشایار جهانزاد فرخی فرزند اردشیر۱۳۵- محسن جعفری فرزند محمدحسین۱۳۶- میلاد فدانی اصل فرزند حمید۱۳۷- کریم فتح علیزاده فرزند یوسف۱۳۸- مهدی فتاح بخش فرزند هادی۱۳۹- نصرالدین غلامی فرزند افضل۱۴۰- آبتین غفاری فرزند محمداسماعیل۱۴۱- رضا عظیمی فرزند ... (حیدر)۱۴۲- احمد عسگری فرزند عباس۱۴۳- علیرضا ... (نحر آباد) فرزند محمد مهدی۱۴۴- محسن عبدی فرزند حجت الله۱۴۵- فرامرز عبدالله نژاد فرزند رحیم۱۴۶- محمد عبدالقیاس فرزند امرالله۱۴۷- ناصر عبدالحسینی فرزند غلامرضا۱۴۸- بهزاد عباسی فرزند پرویز۱۴۹- محمود عامری فرزند ربیع۱۵۰- مجید طیاری فرزند علی۱۵۱- مهران صفوی فرزند رضا۱۵۲- صمد صبری زاده فرزند غلام گل۱۵۳- سیامک صالمیان فرزند رمضانعلی۱۵۴- کیومرث صادقی فرزند امیر۱۵۵- احمد کریمی فرزند محمود۱۵۶- محمدصادق کبودوند فرزند محمد سعید۱۵۷- کیارش کامرانی فرزند محمد۱۵۸- سید نوید کامران فرزند سیدجلال۱۵۹- عباس کاکائی فرزند حسین۱۶۰- جعفر کاظمی فرزند بهرام۱۶۱- ایوب قنبرپوریان فرزند شاه علی۱۶۲- پویا قربانی فرزند فرهنگ۱۶۳- حمید ... (قاسمی) فرزند غلامحسین۱۶۴- ابوالفضل قاسمی فرزند احمد۱۶۵- آرش قاسمی فرزند حسین۱۶۶- علی قاسمی فرزند قدرت الله۱۶۷- زبیر فیضی فرزند علی۱۶۸- فهیم فولادی فرزند یونس۱۶۹- پیام فنائیان فرزند فرهنگ۱۷۰- حسین فرجی فرزند علی۱۷۱- محمد یوسفی فرزند علی۱۷۲- محمد یوسف رشیدی فرزند صفر۱۷۳- امید یاوری فرزند غلامرضا۱۷۴- حامد بازرلو فرزند غلامرضا۱۷۵- محمدامین ولیان فرزند عبدالرضا۱۷۶- فرهاد وکیلی فرزند محمد سعید۱۷۷- شهروز وزیری فرزند مظاهر۱۷۸- مهرداد ورشویی فرزند ناصر۱۷۹- محمدعلی وحیدی فرزند علی۱۸۰- حسین واحد فرزند علی۱۸۱- بهزاد هوشمندموید فرزند تورج۱۸۲- علی نیکخو فرزند قهرمان۱۸۳- آرش نوری فرزند یدالله۱۸۴- امید نوروزیان فرزند عزت الله۱۸۵- مصطفی نوروزی فرزند اصغر۱۸۶- سعید نورمحمدی فرزند عبدالباقی۱۸۷- سامان نورانیان فرزند صمد۱۸۸- حسین نورانی نژاد فرزند عباس۱۸۹- حسن سی سختی فرزند حسین۱۹۰- سعید .... فرزند نور الدین۱۹۱- عبدالرحمن سنگانی فرزند حیدر۱۹۲- مهدی محمودیان فرزند هوشنگ

سی نفر به اتهام شرکت در «جنگ سایبری» دستگیر شدند