طرح پیشنهادی حسن ماسالی


طرح پیشنهادی

اول ژانویه 2010

دوستان عزیز و مبارز،

همانطور که آگاهی دارید، مقاومت و مبارزه مردم دربرابر رژیم اسلامی - فاشیستی ایران ادامه دارد و در سراسر کشور گستر ش یافته است . مردم و پیشاپیش آنان جوانان و زنان ایران ، با شجاعت و با پرداخت هزینه های سنگین در برابر نیروهای ارتجاعی وجنایتکارمقاومت میکنند. بخشی از مردم با توسل به "فرهنگ شیعه گری"، شعارهای ضد حکومتی را مطرح میکنند، اما تعداد کثیری از جوانان ، زنان و روشنفکران آگاهانه تر عمل میکنند و خواستار بر چیدن تمام عیار جمهوری اسلامی هستند وخواست های دمکراسی خواهی ، سکولاریسم، و برابری طلبی را در ایران مطرح میکنند.

در خارج از کشور افراد ، گروه ها و محافل مختلفی به یاری مردم برخاسته اند و به اشکا ل مختلف همبستگی خود را با مردم ایران در داخل کشور ابراز میدارند.

اما، حکومت واپسگرا و فاشیستی حاکم در ایران نیز به سرکوب و خشونت علیه مردم، تشد ید بخشیده است وهر روز جوانان مبارز و زنان آزاد اندیش را به اسارت میگیرند و شکنجه، اعدام و سنگسار میکنند.

گرچه جوانان با بهره گیری از تکنولوژی مدرن ( تلفن موبیل، ایمیل ، اینترنت ، و رسانه های خبری ) شبکه های سیاسی – مبارزاتی ایجاد کرده اند و کوشش های خود را همآهنگ میکنند، اما جنبش دمکراسی خواهی مردم ایران با کمبودها، موانع و مشکلات گوناگونی روبرو میباشد که باید بطور واقع بینانه و دوراندیشانه مورد ارزیابی قراربگیرند وهر چه زودتر راهکارهای عملی و موثری جستجو شوند تا بار دیگر، جنبش مردم به شکست ، انحراف و ناکامی نیانجامد.

این مشکلات و کمبود ها کدامند؟

1- بخشی از مردم، با وجود ابراز تنفر نسبت به حکومت اسلامی – فاشیستی حاکم در ایران، هنوز موفق نشده اند " فر هنگ سیاسی و مناسبات تشکیلاتی و مبارزاتی" خود را دربرابر

" فرهنگ و مناسبات ارتجاعی حاکم" و عوامل این رژیم ، که با چهره های گونا گون و ترفند های مختلف نفوذ کرده اند، سامانه بخشند.

2- اکثرقریب باتفاق شرکت کنندگان درجنبش – با وجود شهامت و جانبازی دربرابر نیروهای سرکوبگر- هنوزفاقد استراتژی،طرح وبرنامه درازمدت هستند. و بهمین دلیل نیز فقط به "عملکردهای تاکتیکی روزمره " متوسل می شوند، و به نیازها و امور مربوط به" تدارکات ، تشکیلات و سایر ابزار و امکانات مبارزاتی"، برای ایجاد آلترناتیو ( قدرت جایگزین) و شکل گیری قدرت متقابل سیاسی – اجتماعی، بی توجه هستند.

پیش بینی میشود که اگر جنبش آزادیخواهانه مردم ایران با چنین کیفیت و تجهیزاتی ادامه یابد و حتی موفق به سرنگون کردن جناح افراطی و فاشیستی اسلامی در ایران شود ، مشکل اساسی جامعه ایران از نظر: استقرار دمکراسی ، سکولاریسم و برابری طلبی و تعالی بخشیدن فرهنگ و مناسبات اجتماعی ، بجائی نخواهد رسید و "ناکامی های مردم ایران وعوامل بحرانهای مداوم اجتماعی " تکرار و بازتولید خواهند شد.

بنابراین،ضروریست که فرهیختگان سکولار، زنان و جوانان مبارز ایران" تاریخ ناکامی های گذشته را تکرار نکنند". هدفمند ، با چشم انداز روشن و دراز مدت ،و با تدارکات همه جانبه، با همآهنگی و همبستگی بیشتر وگسترده تری ، در داخل و خارج از کشور به مقاومت و مبارزه خود ادامه بدهند.

با توجه به آنچه که در ایران میگذرد و روی خواهنتد داد، ضروری است که در خارج از کشور نیز نیروهای آزاد اندیش و سکولار که خواستار برچیدن جمهوری اسلامی بطور بنیادی هستند، در میان خود هماهنگی و همسوئی ایجاد کنند.

با درس آموزی از ناکامی ها و کمبود های گذشته، پیشنهاد می شود :

1- در همه نقاط دنیا که ایرانیان در آنجا مقیم هستند،در هر شهر ویا منطقه،با مشارکت آزادانه و داوطلبانه افراد مبارز، نمایندگان گروهها واحزاب سیاسی وهمچنین مدافعان حقوق بشر، "شبکه های سیاسی – مبارزاتی"تشکیل می شود.

2- در هریک از" شبکه های سیاسی – مبارزاتی" ، از میان افراد داوطلب، سه تا پنج نفر بعنوان " شورای همآهنگی" انتخاب می شوند تا اهداف و برنامه های تعین شده را به اجرا در آورند.

3 - افراد تشکیل دهنده" شورای همآهنگی"، درهرمحل و یا درهرمنطقه، بطور ادواری،جلسات مشورتی برگزارمیکنند و پس ازمشورت،طرح و برنامه ها ی تعین شده رابا جرادرمی آورند.

4- افراد، گروهها واحزاب شرکت کننده،استقلا ل فکری- سیاسی – تشکیلاتی خود را حفظ میکنند وهژمونی ( سیطره جوئی ) هیچ فرد و گروهی پذیرفته نخواهد شد.

5- شبکه های سیاسی – مبارزاتی ،در سراسر دنیا، بصورت تشکل های موازی وهمطراز با همدیگر ارتباط برقرارمیکنند وبراساس مبانی سیاسی و اهداف مشترک بشرح زیر، فعالیتهای خود راهمآهنگ میکنند :

الف – برچیدن کامل حکومت و دستگاه اداری – سیاسی – نظامی و ایدئولوژیکی جمهوری اسلامی ؛

ب – جانبداری ازمبانی سکولاریسم ( جدائی دین و ایدئولوژی از حکومت) ، دمکراسی خواهی و همبستگی ملی و یکپارچگی ایران؛

ج- نهادینه کردن فرهنگ دمکراسی خواهی ،نوسازی جامعه، تامین رفاه اجتماعی، برابری حقوق زنان و مردان و همه اقوام و شهروندان ایران ؛

برای تحقق چنین اهداف وبرنامه ها ئی،همچنین بمنظور سازماندهی مناسبات سیاسی – تشکیلاتی و مبارزاتی داوطلبانه و آگاهانه، از شما صمیمانه دعوت میشود که دراین مسیر مشترکاً گام برداریم.

این فراخوان ، پس از جمع آوری اسا می افراد داوطلب و امضا کننده، انتشار خواهد یافت تا هر کدام ازشرکت کنندگان در محل اقامت خود، جلسات و مناسبات خود را( نه بطورهرمی وعمودی ، بلکه بطور موازی و داوطلبانه ) سازماندهی کنند.

برای تماسگیری های اولیه و جمع آوری امضاها ، همه افراد علاقمند آزادند که با دوستان خود تماس برقرار کنند و نتیجه کوششهای خود را از طریق ایجاد " شبکه های ارتباط گیری" در اختیار افکار عمومی قرار بدهند .

لا زم به یاد آوری است که هیچ یک از تشکیل دهندگان " شبکه های ارتباط گیری" یا " شبکه های سیاسی مبارزاتی"، "حق ویژه ای" نخواهند داشت و همه امور بطور داوطلبانه به اجرا در می آیند.

پس از تماسگیری و مشخص شدن تعداد شرکت کنندگان، جلسات گفتگو ، مشورت و تصمیم گیری نهائی از طریق " پالتاک" سازماندهی خواهند شد.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen